CST:SPZJLNG Sign languages in linguistics - Course Information
SPZJLNG An Introduction to Sign Languages for Students of Linguistics
Pan-university studiesSpring 2013
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jan Fikejs (lecturer)
PhDr. Petr Peňáz (lecturer)
Mgr. et Mgr. Tomáš Sklenák (lecturer)
Mgr. Lucie Štefková (lecturer)
PaedDr. Bc. Roman Vojtechovský (lecturer)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Peňáz
Support Centre for Students with Special Needs
Contact Person: Mgr. et Mgr. Tomáš Sklenák
Supplier department: Support Centre for Students with Special Needs - Timetable
- Thu 21. 2. to Thu 27. 6. Thu 8:00–9:45 KOM 410
- Prerequisites (in Czech)
- (! SPZJINF Sign languages in informatics )&&(!NOWANY( SPZJINF Sign languages in informatics ))
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- The course presents basic information about sign language, its structure and grammar, and the Deaf culture.
- Syllabus (in Czech)
- Úvod do znakového jazyka
- Fonetika a fonologie znakových jazyků
- Notační systémy znakových jazyků
- Morfologie znakových jazyků
- Syntax znakových jazyků
- Lexikum znakových jazyků
- Interference s mluvenými jazyky
- Stylistika a jazyková kultura neslyšících
- Teaching methods
- Lecture and e-learning.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě výsledků průběžných testů, úkolů v e-learningovém kurzu a závěrečného testu na konci semestru.
- Language of instruction
- Czech Sign Language
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught each semester.
Information on course enrolment limitations: Minimální počet studentů: 5
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/cus/spring2013/SPZJLNG