SPNJ002 Němčina pro neslyšící II

Celouniverzitní studia
podzim 2011
Rozsah
2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Lenka Hricová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Oddělení vizuální komunikace – Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Předpoklady
SPNJ001 Němčina pro sluchově postižené I nebo vstupní test
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student si v rámci tohoto předmětu prohloubí znalosti a dovednosti získané v předchozích kurzech němčiny (Němčina pro neslyšící 1). Student získá dovednosti na jazykové úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce. Student bude rozumět nejdůležitějším bodům o aktuálních a známých tématech v krátkých novinových článcích, hlavním myšlenkám komentářů a rozhovorů v novinách a časopisech. Bude umět z kontextu odhadnout význam jemu neznámých slov, „přelétnout“ krátké texty a zjistit důležitá fakta a informace. Student bude rozumět standardním úředním dopisům, v příběhu rozumí ději, který je jasně členěn a pozná nejdůležitější epizody a události. Student bude rozumět tématům, která ho zajímají a jsou mu známá, někdy se však vyjadřuje nesrozumitelně, pokud chce přesně vyjádřit konkrétní myšlenku. Bude umět vyjádřit své pocity, své osobní mínění,... Student bude umět napsat jednoduchý a souvislý text k různým tématům z okruhu svých zájmů a vyjádřit své osobní názory a mínění, napsat email nebo odpověď na inzerát.
Osnova
  • Themen: Mein Studium, Lebenslauf – CV, Charakteristik, Reisen, Deutschsprachige Länder, Meine Heimatsstadt, Süchtigkeiten, Meine Lektüre, Zwischenmenschliche Beziehungen, Meine Zukunftspläne. Grammatik: würden + Infinitiv für Wünsche, Träume und Fantasien; „Inf. mit zu“, Präteritum; Plusquamperfekt, Nebensätze mit als, wenn und nachdem, würd-, könnt- und sollt- für Pläne, Vorschläge und Optionen, direkte und indirekte Fragesätze, Personalpronomen im Akkusativ; Orts- und Richtungsangaben Reflexive Verben; Reflexivpronomen im Dativ und Akkusativ, Relativsätze + Relativpronomen, Finalsatz mit um…zu; Futur I, Passiv Präsens.
Literatura
    doporučená literatura
  • DALLAPIAZZA, Rosa-Maria a Til SCHONHER. Tangram : Deutsch als Fremdsprache. Edited by Eduard von Jan. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1998, 168, 10. ISBN 3190115834. info
Výukové metody
teoretická výuka, praktická výuka, domácí příprava, diskuse / rozhovor
Metody hodnocení
Písemný test (k úspěšnému splnění je potřeba zodpovědět 75% otázek) a ústní zkouška z osvojených znalostí a dovedností v rozsahu probraných témat.
Vyučovací jazyk
Němčina
Navazující předměty
Informace učitele
Materiály ke studiu, učebnice a literatura: 1. Studijní materiály vytvořené vyučujícími předmětu. 2. Tangram: Kursbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2 3. Tangram: Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2014, jaro 2016.