CST:SPAJ002 English D2 - Course Information
SPAJ002 English for Deaf II
Pan-university studiesSpring 2007
- Extent and Intensity
- 2/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Dr. Rita Chalmers Collins (lecturer)
Mgr. Radka Stará (seminar tutor)
Mgr. Jana Kollárová (lecturer)
Mgr. Jakub Mareček (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Peňáz
Visual Communication Section – Support Centre for Students with Special Needs
Contact Person: Mgr. Radka Stará - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/10 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Applied Biochemistry (programme PřF, B-AB)
- Applied Informatics (programme FI, B-AP)
- DAP Special Education Teacher Education for Lower Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Geology, Hydrogeology and Geochemistry (programme PřF, M-GE, specialization Geology and Hydrogeology)
- Informatics (programme FI, B-IN)
- Law (programme PrF, M-PPV)
- Special Education (programme PdF, B-SPD) (2)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Logopedy)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Ostatní pedie)
- Special Education (programme PdF, C-CV)
- Special Education (programme PdF, C-CV, specialization Čtvrtá specializace)
- Special Education (programme PdF, C-CV, specialization Základní studium)
- Special Education (programme PdF, M-SPD)
- Special Education (programme PdF, N-SPD) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Logopedy) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Ostatní pedie) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Více vad) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SS)
- Special Education (programme PdF, Rig-SPD)
- Special Education for Education (programme PdF, B-SPE)
- Special Education for Education (programme PdF, B-TV)
- Special Education (programme PdF, D-SPD) (2)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4, specialization Special Pedagogy)
- Upper Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-SS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-TV)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-TV)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, N-ZS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-SS)
- Human Nutrition (programme LF, B-SZ)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz Angličtina pro neslyšící je koncipován jako třísemestrální a je určen pro neslyšící, příp. jinak sluchově postižené studenty všech fakult jako alternativa k povinné výuce odborné angličtiny, pokud je na jejich oborech předepsána. V prvních dvou částech tohoto kurzu (Angličtina pro neslyšící I-II) si studenti osvojí základy anglické gramatiky a slovní zásobu používanou v definicích výkladových slovníků pro středně pokročilé studenty, přečtou si dvě kratší prózy a napíší několik krátkých slohových prací. Ve třetí části (Angličtina pro neslyšící III) studenti přečtou podstatnou část anglicky psané učebnice z oboru, který studují, seznámí se s obecně akademickou slovní zásobou a výstavbou odborného textu.
- Syllabus
- Grammar: Use of Pronouns -- Use of Adjectives -- Use of Verbs -- Conditionals -- Modals in Academic Prose -- Indirect Speech -- Conjunctions -- Word Order. && Vocabulary: Language -- The Whole and Its Parts -- Adjectives -- Shapes and Structures -- Changes -- Thought -- Communication -- Senses -- Movement. && Independent reading: Richard Feynman: Surely You Are Joking, Mr. Feynman!
- Literature
- SWAN, Michael and Catherine WALTER. The Good Grammar Book. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 pp. ISBN 0-19-431520-7. info
- CANNEY, John F., J. Philip GOLDBERG and Diane O'CONNOR. Working on words. Washington: Gallaudet College Press, 1981, 260 pp. ISBN 0-913580-72-4. info
- Macmillan Essential Dictionary for Learners of English. Oxford: Macmillan Education, 2003, 861 pp. ISBN 140501427X. info
- FEYNMAN, Richard P., Ralph LEIGHTON and Edward HUTCHINGS. 'Surely You're Joking, Mr. Feynman!' (Adventures of a Curious Character). New York: W. W. Norton, 1997, 350 pp. ISBN 0393316041. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- V průběhu semestru mohou studenti získat až 100 bodů: 13 bodů za aktivní účast v hodinách, 36 bodů za (včasné a pečlivé) vypracování domácích úloh, 34 bodů v testech slovní zásoby a gramatiky (z toho 18 v testech v průběhu semestru), 9 bodů v testech vycházejících z domácí četby a 8 bodů za dvě krátké slohové práce. Pro úspěšné absolvování kurzu je třeba získat alespoň 75 bodů.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week. - Teacher's information
- http://www.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=759
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/cus/spring2007/SPAJ002