KC_KPD Rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností pro úspěšný start vlastní kariéry

Celouniverzitní studia
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (cvičící)
Sofiia Berezka, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Mikulová, MBA (pomocník)
Garance
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Kontaktní osoba: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
KC_KPD/A: Po 14:00–15:30 213, A. Alchazidu, S. Berezka
KC_KPD/B: Po 13. 2. až Po 20. 2. Po 14:00–15:30 213, Po 27. 2. až Pá 19. 5. Po 14:00–15:30 406, A. Alchazidu, S. Berezka
Předpoklady
Předpokládá se znalost angličtiny minimálně na úrovni A2. Kurz je vhodný i pro studenty, kteří se učí češtinu jako cizí jazyk a dosáhli úrovně A2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Cíle předmětu
Kurz, který je veden trojjazyčně, konkrétně v češtině, angličtině a ukrajinštině, si klade za cíl rozvíjet komunikační a prezentační dovednosti účastníků. Důraz je kladen na praktická cvičení, aktivity a úkoly, které tvoří součást cizojazyčné průpravy podporující rozvoj dovedností nezbytných pro studium na vysoké škole.
Výstupy z učení
Vedle samotné vzdělávací složky (zacílené na rozvoj komunikačních a prezentačních kompetencí) je pro účastníka benefitem i celková koncepce kurzu, který lze díky skladbě a charakteru jednotlivých cvičení pojmout jako vhodnou formu aktivního přístupu k cílenému osobnostnímu rozvoji a psychohygieně. Po absolvování kurzu bude proto student schopen patřičně reagovat v cizím jazyce a aktivně volit vhodné strategie odpovídající jednotlivých komunikačním situacím. Rovněž dokáže prezentovat akademická témata v cizím jazyce a připravit prezentace v různých formátech.
Osnova
  • Výuku vedou dvě vyučují - každá se věnuje vybraným tématům, jež tvoří stěžejní osu kurzu. Zmíněná témata jsou pokryta v jednotlivých blocích příslušné interaktivní osnovy - každa vyučující pracuje s jednou osnovou. Témata obou osnov se vzájemně propojují, jsou úzce provázána, a to tak aby postupně vznikal přehled užitečných postupů a strategií, jakož i vhodných IT nástrojů, které výrazně přispívají k systematickému rozvoji komunikačních kompetencí a prezentačních dovedností, jež jsou nezbytným předpokladem pro další profesní růst.
Literatura
  • PIKHART, Marcel. A handbook of basic presentation skills in English. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011, 51 s. ISBN 9788074351051. info
  • VAN EMDEN, Joan a Lucinda BECKER. Presentation skills for students. 2nd edition. Palgrave Macmillan, 2010, 192 s. ISBN 978-0-230-24304-0. info
  • MCCARTHY, Patsy a Caroline HATCHER. Presentation skills : the essential guide for students. First published. Los Angeles: SAGE, 2002, xvii, 267. ISBN 9780761940920. info
Výukové metody
V seminářích, cvičeních a workshopech jsou kombinovány různé výukové metody, přičemž hlavní důraz je kladen zejména na komunikativní a na task based metodu. Jednotlivé aktivity jsou realizovány individuálně, ve dvojicích a ve skupině.
Metody hodnocení
Pravidelná účast a aktivita v seminářích. 2 absence za semestr.
Informace učitele
Kurz bude zahájen dne 13.2. v posluchárně 213 na Komenského nám. 2, od 14.00 do 15.30 hod. Výuka bude probíhat v seminárních skupinách: Seminární skupina A - posluchárna 213 Seminární skupina B - posluchárna 406 Vyučující se v každé skupině po týdnu střídají.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.