PHPVOC Psychologie v obchodní činnosti firmy

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Božena Šmajsová Buchtová, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Božena Šmajsová Buchtová, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PHPVOC/01: Út 9:20–12:45 S301, B. Šmajsová Buchtová
PHPVOC/02: Út 9:20–12:45 S301, B. Šmajsová Buchtová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Psychologie v obchodní činnosti (PHPVOC) Předmět navazuje na poznatky získané v I. Stupni v předmětech Psychologie pro ekonomy, Rétorika a společenský protokol a Rozvoj sociálních a manažerských dovedností. Cílem předmětu je předat studentům poznatky o psychologických předpokladech úspěšného obchodního jednání o jeho taktice a strategii, o psychologii osobního prodeje, o zásadách efektivní komunikace v obchodním managementu, o etiketě společenských kontaktů a o osobním image muže a ženy v obchodním prostředí. Studenti si také osvojí poznatky o kulturně podmíněných rozdílech v obchodním styku. Pozornost je věnována nárokům, které obchodní činnost klade na osobnostní charakteristiky jedince významné pro úspěch v obchodní činnosti. Aktivní metody výuky poskytnou studentům možnost lepšího sebepoznání a podněty pro jejich vlastní rozvoj a sebevýchovu. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce.
Literatura
  • BUCHTOVÁ, Božena. Psychologie v obchodní praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 98 s. I. ISBN 80-210-1983-2. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.