KHMA2 Marketing II

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí
Timetable
Sat 30. 9. 16:20–19:30 P106, Sat 14. 10. 12:50–16:15 P106, Sat 18. 11. 16:20–19:30 P106, Sat 2. 12. 8:30–11:50 P106, Sat 6. 1. 8:30–11:50 P106
Prerequisites (in Czech)
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The course is a continuation of lectures in Marketing. Main attention is paid to the issues of marketing communication. Besides covering the historical development of marketing communication the individual components of the communication mix are covered in more detail. Examination: written.
Syllabus (in Czech)
  • Přednáška I. – Komunikační modely (vývoj názorů na komunikaci, jednotlivé komunikační modely včetně jejich výhod a slabin, využití modelů v marketingové komunikaci) Přednáška II. – Modely hierarchie účinků (vývoj názorů na modely hierarchie účinků, jednotlivé modely hierarchie účinků včetně jejich výhod a slabin, využití modelů v při zkoumání chování spotřebitele) Přednáška III. – Customer Relationship Management (Customer Relationship Management a Customer Relationship Marketing, jednotlivé úrovně CRM, Customer Lifetime Value, využití v praxi) Přednáška IV. – Řízení značky (definice značky a brand equity, strategie řízení značek, vlastnosti značek a nabídka hodnoty, identita včetně jednotlivých přístupů k jejímu vytvoření, vztah identity a image) Přednáška V. – Integrovaná marketingová komunikace (vysvětlení konceptu IMC, příčiny vzniku IMC, výhody konceptu IMC oproti diverzifikovaným aktivitám, bariéry IMC, ukázka fungování IMC na reálné kampani) Přednáška VI. – Direct marketing (vývoj DM, jeho výhody a nevýhody, přístup opt-in, opt-out, pravidla zasílání el. pošty, získání souhlasu, multilevelmarketing vs. pyramida, telemarketing aktivní a pasivní, právní omezení, reklama s přímou odezvou, teleshoping, dokumentace na reálné kampani) Přednáška VII. – Podpora prodeje I. (charakteristika podpory prodeje včetně jejího rozdělení podle typu veřejnosti, uvedení výhod a nevýhod, cross selling a up-selling, jednotlivé nástroje PP, výzkumy v oblasti PP, krátkodobý a dlouhodobý dopad PP, právní úprava loterií a soutěží, jednotlivé typy soutěží) Přednáška VIII. – Podpora prodeje II., 3D reklama (zařazení 3D reklamy pod PP, jednotlivé asociace a oblast jejich zájmu, rozdělení na outdoor a indoor reklamu, POP a POS materiály, výzkumy jejich účinnosti) Přednáška IX. – Reklama I. (vývoj pohledu na reklamu, zákon o regulaci reklamy, metody tvorby reklamních sloganů) Přednáška X. – Reklama II. (charakteristika nekalé soutěže, product placement, výtky k reklamě, asociace a oblast jejich zájmu, výzkumy z oblasti reklamy, Hofstedova koncepce pěti dimenzí kultury a její dopady na tvorbu reklamní kampaně) Přednáška XI. – Public Relations I. (Grunigovy modely a s tím související definice PR , evropský vs. americký pohled na PR, nejvýznamnější postavy a kampaně PR, společenská zodpovědnost podniku) Přednáška XII. – Public Relations II. (typy PR, jednotlivé typy sponzoství vs. filantropie, aktuální výzkumy z oblasti PR, způsoby vyhodnocování efektivnosti komunikačních nástrojů, rozdíl mezi PR komunikací a propagandou, dokumentace na reálné události) Přednáška XIII. – Veletrhy a výstavy, Event marketing (zařazení veletrhů a výstav do nástrojů marketingové komunikace, aktuální výzkumy v oblasti veletrhů a výstav, jednotlivé typy výstav, asociace a oblast jejich zájmu, vydefinování event marketingu, jednotlivé typy eventů, rozdíl mezi výstavou a eventem, výhody a nevýhody)
Literature
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Průvodce studiem
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • AAKER, David A. Brand building : budování značky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312. ISBN 8072268856. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
Assessment methods (in Czech)
Povinností studenta je prezentovat 1 seminární práci za semestr. Na jednotlivá témata seminárních prací se studenti mohou přihlásit na třetím semináři. Seminární práce ústní podobu s podporou MS PowerPointu. Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezetující teamy (resp. jednotlivci v prezentujících teamech) obdrží -1 až 2 body za prezentaci, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) obdrží 1 bod, který jim bude připočten ke zkouškovému testu. Zkouškový test a konečné hodnocení: - podmínkou připuštění ke zkoušce je prezentování seminární práce na příslušném semináři - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů (po započtení bodů z prezentace, body se připočítávají pouze 1x).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
The course is also listed under the following terms Autumn 2007, Autumn 2008.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2006/KHMA2