ESF:KHMAR Marketing - Course Information
KHMAR Marketing
Faculty of Economics and AdministrationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí - Timetable
- Sat 30. 9. Sat 8:30–11:50 P104, Sat 14. 10. Sat 8:30–11:50 P104; and Sat 2. 12. 16:20–19:30 P104
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management (programme ESF, B-EKM)
- Course objectives
- The course is a continuation of lectures in economics, sociology, psychology, informatics, business economy and is also linked with management. Besides the historical development of marketing it deals with the principal concepts, main principles and tools of marketing management. It includes the analysis of market opportunities, segmentation, drawing up the marketing mix, marketing strategy and portfolio analysis. The individual components of the mix - the product, price, distribution and promotions are covered in more detail. Special attention is paid to the issues of image, identity, consumer behaviour and decision-making and international marketing. Examination: written
- Syllabus (in Czech)
- Přednáška I. – Marketing – uvedení do problematiky (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu, problematika marketingového mixu) Přednáška II. – Prostředí podniku (rozdíl mezi makro- a mikroprostředím, detailní vysvětlení faktorů makroprostředí podniku, detailní vysvětlení faktorů mikroprostředí podniku, vysvětlení příslušných analýz (SWOT analýza, STEP analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil)) Přednáška III. – Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning) Přednáška IV. – Sestavení marketingového plánu (objasnění důležitosti sestavování marketingového plánu, vysvětlení struktury marketingového plánu, vysvětlení sestavení marketingového plánu na reálné marketingové kampani) Přednáška V. – Marketingový výzkum (marketingový informační systém a jeho vztah k marketingovému výzkumu, význam marketingového výzkumu, jednotlivé typy výzkumů a jejich výhody a nevýhody, jednotlivé metody a techniky marketingového výzkumu a jejich výhody a nevýhody, výzkumný proces a jeho požadavky na informace, výběr vzorku) Přednáška VI. – Kupní chování zákazníka (modely kupní chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování) Přednáška VII. – Produkt I. (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, dokumentace na reálných příkladech) Přednáška VIII. – Produkt II. (životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, kritika koncepce životního cyklu produktu, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely, kritika portfoliových modelů) Přednáška IX. – Cena (širší a užší pohled na cenu v marketingovém pojetí, faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie) Přednáška X. – Distribuce (marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody) Přednáška XI. – Propagace (integrovaný komunikační mix, jednotlivé nástroje komunikačního mixu, metody stanovení rozpočtu) Přednáška XII. – Vytváření konkurenčních strategií (strategie leadera trhu, strategie vyzyvatele, strategie outsidera, dokumentace na reálných příkladech) Přednáška XIII. – Globální marketing (úrovně mezinárodního zapojení, internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu, dokumentace na reálných příkladech)
- Literature
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera :jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Translated by Pavel Medek. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-7261-010-4. info
- FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL and Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 pp. ISBN 80-210-3500-5. info
- Assessment methods (in Czech)
- Povinností studentů je prezentovat 1 teamovou seminární práci za semestr, seminární práce má tudíž ústní podobu, ale požaduje se připravit si materiály v MS PowerPointu. Na jednotlivá témata seminárních prací se mohou studenti přihlásit na třetím semináři. Nedodržení termínu prezentace seminární práce bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezentující teamy (resp. jednotlivci v prezentujícím teamu) mohou za prezentaci obdržet -1 až 2 body, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) dostávají po 1 bodu. Ten jim bude připočten ke zkouškovému testu. Zkouškový test a konečné hodnocení: - podmínkou připuštění ke zkoušce je prezentování seminární práce na příslušném semináři - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů (po připočtení bodů z prezentace - body se přičítají pouze 1x)
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2006/KHMAR