PHMAKVA Quality Management

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2006
Extent and Intensity
2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí
Timetable
Wed 7:40–9:15 P101
  • Timetable of Seminar Groups:
PHMAKVA/1: Fri 7:40–9:15 S308, A. Klapalová
PHMAKVA/2: Fri 9:20–11:00 S308, A. Klapalová
PHMAKVA/3: Thu 7:40–9:15 S308, A. Klapalová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 74 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/74, only registered: 0/74, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/74
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět poskytuje rámcový přehled poznatků z různých oblastí managementu kvality od historického vývoje názorů vnímání kvality, přes vybrané okruhy managementu kvality v podnicích týkajících se předvýrobních, výrobních i povýrobních etap, systémů řízení kvality základy zbožíznalectví na příkladu vybraných sortimentních skupin až po oblast ochrany spotřebitele v ČR a ve světě včetně legislativy zaměřené na kvalitu zboží. Absolvent kurzu by měl být schopen orientovat se v mikro i makropodnikových či organizačních aspektech a vzájemných souvislostech řízení kvality výrobních i obchodních podniků včetně podniků služeb i organizací neziskového charakteru.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Produkt jako předmět směny a management kvality 2. Management kvality – historický vývoj 3. Proces managementu kvality 4. Řízení proceů v podniku a jeho ekonomické souvislosti v managementu kvality 5. Odvětvové systémy a přístupy managementu kvality 6. ISO 9000:2000 jako systém managementu kvality 7. Metody a techniky používané v managementu kvality 8. Metody měření spokojenosti zákazníka 9. Model EFQM Excellence, Malcolm Baldrige a metoda Balanced ScoreCard v managementu kvality 10. Institucionální rámec managementu kvality 11. Legislativa a hodnocení kvality produktu 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v EU a ve světě 13. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČR
Literature
  • KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita zboží (Qality of Goods). první. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 119 pp. ISBN 80-210-3458-0. info
Assessment methods (in Czech)
Přednášky a semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou ústní zkoušky ve zkouškovém období. Účast na zkoušce je podmíněna zpracováním, prezentací a obhajobou seminární práce v průběhu semestru, úspěšným napsání kontrolního testu v průběhu semestru a získáním daného počtu bodů za aktivní účast na seminářích.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2007.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2006/PHMAKVA