ESF:PHRITR Value Management - Course Information
PHRITR Value Management
Faculty of Economics and AdministrationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí - Timetable
- Tue 12:50–14:30 P403
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 57 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/57, only registered: 0/57, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/57 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Management (programme ESF, M-EKM)
- Business Management (programme ESF, N-EKM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit s funkcí, podstatou a metodami zajištění hodnoty pro zákazníka. Problematika je zaměřena zejména na vymezení pojetí spokojeného a kupujícího zákazníka, znalost zákazníka, jeho skutečné požadavky a potřeby. Jedná se o hodnotu pro zákazníka, jejíž maximální velikost je klíčem k úspěchu v podnikání. Velikost hodnoty pro zákazníka se měří poměrem užitku k nákladům, resp. K ceně potřebné na její dosažení a využívání.Pozornost je rovněž věnována popisu podstaty a možnosti aplikace jednotlivých metod formulace a hodnoceni na co všechno by měl výrobce a podnikatel myslet, co všechno udělat, aby z hlediska jím ovlivnitelných jevů a skutečností byla splněna podmínka trvalého růstu hodnoty pro zákazníka.
- Syllabus
- 1. Hodnota pro zákazníka, kategorie hodnoty pro zákazníka.Maximalizace hodnoty pro zákazníka.Hodnota pro zákazníka a komerční úspěšnost, role hodnoty pro zákazníka při naplňování poslání a cílů podniku, hodnota pro zákazníka v době globalizace a nové ekonomiky, historie a praktické použití hodnoty pro zákazníka,hodnotová kultura, definice resp. ekonomické vyjádření v poměru užitkových nákladů k celkové hodnotě pro zákazníka 2. Restrukturalizace produkční funkce podniku, podstata a příčiny restrukturalizace, životní cyklus podniku, strategie prosperity, revitalizace a resuscitace podniku, podmínky úspěšné restrukturalizace podniku 3. Inovace produkční funkce podniku inovace jako faktor rozvoje, klasici inovace Schumperter, Valenta, podněty pro inovaci, ( potřeby, strategie vnímaní novosti výrobku ), management inovací , objekty managementu inovací, stupně managementu inovací, systémový přístup v managementu inovací, základní přístupy v managementu inovací 4,5. Metodologie zvyšování hodnoty pro zákazníka hodnotový management jako manažerská disciplina, charakteristika a principy hodnotového managementu, uplatnění v podniku, hodnotový management jako obor a systém, obecná a konstruktivní teorie hodnotového managementu, hodnotová analýza, projektování, hodnotová výrobková strategie 6,7,8. Případové studie hodnotového managementu případové studie z praxe, hodnotové projektování v praxi 9,10. Organizace a řízení hodnotového managementu zavádění , výcvik a organizace hodnotového managementu v podniku,postavení a způsobilost hodnotového manažera, zásady týmové práce v hodnotovém managementu, realizace projektů hodnotového managementu, motivace v oblasti hodnotového managementu Tématický plán seminářů ( podle týdnů výuky ) 11,12,13,14 . semináře k prezentaci případových studií na seminářích budou prezentovány a diskutovány případové studie z oblasti hodnotového managementu dle zadané struktury, je vhodné vytvořit příklad hodnotového managementu
- Literature
- VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 443 s. ISBN 80-7261-068-6. info
- VODÁČEK, Leo and Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2001, 314 s. ISBN 80-7261-041-4. info
- VEBER, Jaromír. Management :základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
- STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. Translated by Magda Schulmeisterová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 258 s. ISBN 802102304X. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2006/PHRITR