ESF:PRMCER Marketing of Tourism - Course Information
PRMCER Marketing of Tourism
Faculty of Economics and AdministrationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Martin Šauer, Ph.D. (lecturer)
Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.
Department of Regional Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Klára Viturková - Timetable
- Tue 12:50–14:30 P104
- Timetable of Seminar Groups:
PRMCER/2: each odd Wednesday 12:50–14:30 S309, A. Holešinská, M. Šauer
PRMCER/3: each odd Tuesday 14:35–16:15 S301, A. Holešinská, M. Šauer - Prerequisites (in Czech)
- základy cestovního ruchu jsou výhodou
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 68 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/68, only registered: 0/68, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/68 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Regional Development and Administration (programme ESF, M-HPS)
- Regional Development and Administration (programme ESF, N-HPS)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je obsahově zaměřen na získání dovedností k vypracování marketingové strategie destinace. V rámci předmětu jsou podány informace o analýze vnějšího a vnitřního prostředí destinace, segmentaci trhu, misi a marketingových cílech destinace, marketingové strategii a marketingovém mixu. Pozornost je věnována také otázkám kontroly a rozpočtování marketingové strategie.
- Syllabus (in Czech)
- Marketing a cestovní ruch; Marketingový informační systém a marketingový výzkum; Marketingová analýza; Marketingové cíle a mise destinace; Segmentace trhu; Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů; Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace); Marketingový mix II (Propagace destinace); Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu; Marketingové rozpočtování a kontrola; Marketing v ostatních sektorech cestovního ruchu - jejich specifika
- Literature
- VYSTOUPIL, Jiří and Martin ŠAUER. Atlas cestovního ruchu České republiky (Tourism Atlas of the Czech Republic). In IX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: ESF MU, 2006, p. 263-267. ISBN 8021041552. info
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnocení se skládá z odevzdání vypracovaného seminární práce v požadované kvalitě a daném termínu (odevzdání seminární práce je podmínkou k připuštění ke zkoušce) a z úspěšného absolvování zkoušky/testu. Je na úvaze vyučujícího zda závěrečná zkouška bude mít formu ústní, písemnou či kombinovanou.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Teacher's information
- http://www.econ.muni.cz/katedry/KRES/PRMCER/
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2006/PRMCER