KHMAEU_T Marketing v EU

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
So 6. 10. 12:50–16:15 T1, So 24. 11. 12:50–16:15 T1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
  • Management (program ESF, B-EKM, směr Management_T - výuka v Telči)
Cíle předmětu
Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí. Základním cílem předmětu je přiblížení si specifik marketingu na trhu EU, osvojení si různých technik marketingového managementu v mezinárodním prostředí a upozornění na zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Cílem je také poukázat na nezbytnou schopnost každého marketéra pohybujícího se na zahraničním trhu, dívat se na svět v mnohem širších dimenzích a hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí.
Osnova
  • 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU 2 Prostředí Evropské unie 3 Kulturní prostředí EU 4 Kulturní prostředí EU 5 Kultura a chování zákazníků 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS 7 Marketingové strategie na trhu EU 8 Segmentace a positioning na trhu EU 9 Marketingové pojetí produktu a EU 10 Marketingové pojetí ceny v EU 11 Marketingová distribuce na trzích EU 12 Marketingová komunikace v EU 13 Veletrhy a výstavy v EU
Literatura
  • KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v EU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 148 s. ISBN 8021034084. info
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226. info
Metody hodnocení
Studenti v distanční formě se řídí pokyny ze studijního katalogu a distanční studijní opory (DSO). Doporučený harmonogram: 1. setkání: úvodní přednáška, obeznámení se s předmětem a požadavky pro jeho úspěšné ukončení. Řešení případových studí na téma „Prostředí EU a marketingové analýzy prostředí“, „Marketingový výzkum v EU“, „Marketingová strategie na trzích EU“. 2. setkání: přednáška zaměřena na doplnění teoretických oblastí nad rámec DSO. V průběhu tutoriálu jsou řešeny případové studie související se čtyřmi nástroji marketingového mixu. V distanční formě studia je předmět ukončen zkouškou. Podmínkou připuštění ke zkoušce je: 1. zpracování jedné práce opravované tutorem (POT) v minimálním rozsahu 5 stran na vybrané téma, jejichž možnosti jsou uvedeny ve webové formě distanční studijní opory, resp.podle aktualizovaných pokynů na webové stránce k předmětu na Studium on-line. 2. zpracování dotazníku a dotazníkového šetření ve vybraném podniku v rámci tématu Marketingový výzkum na trzích EU (dle pokynů vyučujícího) Zkouška probíhá formou testu s kombinací uzavřených a otevřených otázek s celkovým dosažitelným počtem bodů 25.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008.