MPH_MAKO Manažerský koučink

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2. 4 kr. k=1,5 Předmět vyžaduje samostatnost. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Milada Blažková (přednášející)
Garance
doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
každé sudé úterý 12:50–16:15 S307
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MAKO/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Blažková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu je představení manažerského koučování jako významné složky efektivní práce s lidmi, zaměřené na rozvoj potenciálu a zvyšování výkonu pracovních týmů a jednotlivců. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni : získat základní teoretické znalosti o koučinku, porozumět principům koučování a umět je používat, seznámí se (naučí se používat) vybranými nástroji a technikami koučování. • Úvod do předmětu, vymezení koučinku, stanovení rozdílů mezi jednotlivými přístupy(systemický koučink, koučink zaměřený na očekávání, koučink na výsledek) • Stanovení rozdílů mezi koučinkem, mentorinkem, poradenstvím a terapií. Druhy koučinku • Osobnost kouče, emoční inteligence, oblasti EQ, teorie motivace,vliv EQ na práci týmu • Základy koučování, navazování vztahu s koučovaným, zpětná vazba, fáze koučovacího rozhovoru, popis fází koučování • Osobnost kouče, emoční inteligence, oblasti EQ, teorie motivace,vliv EQ práce týmu • Zásady stanovení cíle, základní koučovací nástroje- GROW, SMARTer, škála, logické úrovně • Vybrané techniky a metody pro koučování a koučování týmů.
Osnova
  • Úvod do předmětu, vymezení koučinku, stanovení rozdílů mezi koučinkem, mentorinkem, poradenstvím, a tréninkem dovedností
  • Psychologie koučinku, osobnost kouče, emoční inteligence, teorie motivace a teorie změny, bariéry změn
  • Základy manažerského a výkonového koučování, raport – navazování vztahu s koučovaným, backtracking, druhy zpětné vazby, formát koučovací schůzky, popis jednotlivým fází koučování a procvičování Techniky pro překonávání psychologických bariér při koučování
  • Týmové koučování a koučovací přístup při vedení týmů, základy týmové spolupráce, fáze vývoje týmu, týmové role, dynamika, techniky týmové spolupráce
  • Techniky a metody pro koučování jednotlivců i koučování týmů, metoda strategické plánování dle Walta Disney pro plánování, vytvářený týmové vize, stock holders analýza, logické úrovně dle Roberta Diltse
Literatura
  • FISCHER-EPE, Maren. Koučování : zásady a techniky profesního doprovázení. Translated by Petr Patočka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 187 s. ISBN 8073671409. info
  • PARMA, Petr. Umění koučovat : systemické koučování ve firmě, rodině a škole pro kouče i koučované, studenty, odborníky i veřejnost. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2006, 222 s. ISBN 8086851346. info
  • WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Translated by Aleš Lisa. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2004, 185 s. ISBN 8072611011. info
  • WHITMORE, John. Koučování :příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Translated by Aleš Lisa. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995, 125 s. ISBN 80-85603-75-6. info
  • WHITMORE, John. Koučování : příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Translated by A. Lisa. 1. vyd. Praha: Management Press, 1994, 125 s. ISBN 80-8560. info
Výukové metody
Přednášky, case study, praktické cvičení.
Metody hodnocení
Písemný test. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Informace učitele
Předmět nebude v semestru vypsán, pokud se nezhapíše minimálně 10 studentů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.