MPM_GOAN Google Analytics

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Lasák (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Lasák
Katedra aplikované matematiky a informatiky – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Hráčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra aplikované matematiky a informatiky – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPM_GOAN/01: Po 8:00–9:50 VT204, P. Lasák
MPM_GOAN/02: Po 10:00–11:50 VT204, P. Lasák
MPM_GOAN/03: Po 16:00–17:50 VT206, P. Lasák
Předpoklady
Používat internet a mít k dispozici vlastní web (možnost vložit kód od GA). Založen profil na google.com (email) Doporučeny profily na sociálních sítích LinkedIn, Facebook
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80
Mateřské obory/plány
předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seznámíte s funkcemi a statistikami měřicího nástroje Google Analytics. Praktické postupy při práci s reporty. Dozvíte se i o dalších nástrojích a obecných principech webové analytiky. Nutno mít vlastní web, kde prakticky teoretické poznatky budou prakticky odzkoušeny.
Výstupy z učení
Student se vyzná v Google Analytics a ze stanovených cílů dokáže určit, které metody dovedou na jeho web požadované osoby (persony) k interakci. Na svém webu potvrdí pokrok ve stanovených cílech (nejen shlédnutí).
Osnova
  • 1. Jak fungují weby, technologie, HTML, PHP, ASP, odkazy, soc. sítě, příprava na cíle pro vlastní web.
  • 2. Typ na založení vlastního webu (nutnost!). Úvod do pojmu Google Analytics (návštěvník).
  • 3. Popis prostředím, Založení a nastavení účtu, vložení kódu na web, cíle.
  • 4. Připojení dalších webů, úprava měřicího kódu atd.
  • 5. Základy reporty a jejich využití, reálný náhled. Ukázky vlastních webu a cílů.
  • 6. Pokročilejší a vlastní reporty, utm parametry, praktický test dle soc sítí.
  • 7. Export reportů, GTM - nastavení.
  • 8. Propojení s dalším službami AdWords, PPC, FB pixel.
  • 9. A/B testování, SEO, vylepšování webu, technicky, zpětná vazby,
  • 10. Externí zpracování dat PowerBI, Excel, Google Studio...
  • 11. Konkurenční aplikace pro zpracování dat z webů (Hotjar ...)
  • 12. Prostor pro dotazy, diskuze nad reálnými příklady, prezentace vlastních pokroků s weby
  • 13. Zápočet
Literatura
    povinná literatura
  • Všechny studijní materiály budou aktualizovány v ISu.
Výukové metody
https://analytics.google.com/
Metody hodnocení
V polovině semestru písemný test (1) a na konci semestru písemný test (2). Přihlédnutí k aktivní účatí (dotazy)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.