ESF:MPH_MAKK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MPH_MAKK Marketingová komunikace
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:50 P201, kromě St 18. 9., kromě St 6. 11.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MAKK/02: St 16:00–17:50 S306, kromě St 18. 9., kromě St 6. 11., R. Čuhlová, L. Kuchynková - Předpoklady
- Ačkoliv tento předmět nemá žádné prerekvizity, je znalost základních pojmů a konceptů v marketingu a marketingovém výzkumu výhodou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/50, pouze zareg.: 2/50
Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10. - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout znalosti a schopnosti studentů v oblasti marketingové komunikace tak, aby byli schopni po jeho absolvování samostatně vytvářet komunikační plán pro konkrétní subjekt.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán a obhájit své řešení;
- prezentovat a argumentovat své návrhy a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku. - Osnova
- Osnova témat:
- - komunikační modely;
- - modely hierarchie účinků;
- - řízení značky;
- - integrovaná marketingová komunikace;
- - Direct Marketing;
- - podpora prodeje;
- - reklama;
- - Public Relations;
- - CSR v marketingové komunikaci;
- - mezinárodní marketingová komunikace.
- Literatura
- povinná literatura
- PERLOFF, Richard M. The dynamics of persuasion : communication and attitudes in the 21st century. Sixth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xx, 627. ISBN 9781138100336. info
- MILLER, Don. Building a storybrand : clarify your message so customers will listen. Nashville: HarperCollins Publishers, 2017, x, 228. ISBN 9781400201839. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 328 stran. ISBN 9788027107872. URL info
- doporučená literatura
- KAŠPAROVÁ, Klára. Cvičebnice do předmětu Marketing 2. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412. info
- EAGLE, Lynne, Barbara CZARNECKA a Jenny LLOYD. Marketing communications. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, 1 online. ISBN 9780429447044. URL info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada Publishing, 2023, 360 stran. ISBN 9788027136544. URL info
- Výukové metody
- Základní využité výukové metody jsou přednáška a seminář. V rámci přednášek jsou dále využity slovní a diskusní metody výuky. V rámci seminářů se využívají situační a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby. Dílčí témata jsou přednášena odborníky z praxe.
- Metody hodnocení
- Závěrečný písemný test (kombinace otázek s otevřenými a uzavřenými odpověďmi), týmový projekt a jeho obhajoba ve 2 kolech.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. Studenti vyjíždějící na zahraniční pobyt si mohou předmět zapsat v prezenční formě a plnit jeho podmínky distančně. V takovém případě napíší před zahájením výukové části semestru email garantovi předmětu a požádají jej o výjimku z podmínky docházet na semináře z důvodu absolvování zahraniční stáže. Garant předmětu je následně seznámí s náhradní podmínkou absolvence předmětu, která má podobu individuálního projektu v upraveném rozsahu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2024/MPH_MAKK