MPH_MAKK Marketingová komunikace

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2024
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
St 14:00–15:50 P201, kromě St 18. 9., kromě St 6. 11.
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MAKK/01: Pá 8:00–9:50 P302a, kromě Pá 20. 9., kromě Pá 8. 11., R. Čuhlová, L. Kuchynková
MPH_MAKK/02: St 16:00–17:50 S306, kromě St 18. 9., kromě St 6. 11., R. Čuhlová, L. Kuchynková
Předpoklady
Ačkoliv tento předmět nemá žádné prerekvizity, je znalost základních pojmů a konceptů v marketingu a marketingovém výzkumu výhodou.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/50, pouze zareg.: 2/50
Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout znalosti a schopnosti studentů v oblasti marketingové komunikace tak, aby byli schopni po jeho absolvování samostatně vytvářet komunikační plán pro konkrétní subjekt.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán a obhájit své řešení;
- prezentovat a argumentovat své návrhy a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.
Osnova
  • Osnova témat:
  • - komunikační modely;
  • - modely hierarchie účinků;
  • - řízení značky;
  • - integrovaná marketingová komunikace;
  • - Direct Marketing;
  • - podpora prodeje;
  • - reklama;
  • - Public Relations;
  • - CSR v marketingové komunikaci;
  • - mezinárodní marketingová komunikace.
Literatura
    povinná literatura
  • PERLOFF, Richard M. The dynamics of persuasion : communication and attitudes in the 21st century. Sixth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xx, 627. ISBN 9781138100336. info
  • MILLER, Don. Building a storybrand : clarify your message so customers will listen. Nashville: HarperCollins Publishers, 2017, x, 228. ISBN 9781400201839. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 328 stran. ISBN 9788027107872. URL info
    doporučená literatura
  • KAŠPAROVÁ, Klára. Cvičebnice do předmětu Marketing 2. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412. info
  • EAGLE, Lynne, Barbara CZARNECKA a Jenny LLOYD. Marketing communications. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, 1 online. ISBN 9780429447044. URL info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada Publishing, 2023, 360 stran. ISBN 9788027136544. URL info
Výukové metody
Základní využité výukové metody jsou přednáška a seminář. V rámci přednášek jsou dále využity slovní a diskusní metody výuky. V rámci seminářů se využívají situační a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby.

Dílčí témata jsou přednášena odborníky z praxe.
Metody hodnocení
Závěrečný písemný test (kombinace otázek s otevřenými a uzavřenými odpověďmi), týmový projekt a jeho obhajoba ve 2 kolech.

Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.

Studenti vyjíždějící na zahraniční pobyt si mohou předmět zapsat v prezenční formě a plnit jeho podmínky distančně. V takovém případě napíší před zahájením výukové části semestru email garantovi předmětu a požádají jej o výjimku z podmínky docházet na semináře z důvodu absolvování zahraniční stáže. Garant předmětu je následně seznámí s náhradní podmínkou absolvence předmětu, která má podobu individuálního projektu v upraveném rozsahu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2024/MPH_MAKK