MPH_STMG Strategický management

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2024
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
Garance
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 P106, kromě Čt 19. 9., kromě Čt 7. 11.
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_STMG/01: Po 12:00–13:50 S310, kromě Po 16. 9., kromě Po 4. 11., O. Částek, M. Jirásek
MPH_STMG/02: Po 10:00–11:50 S301, kromě Po 16. 9., kromě Po 4. 11., O. Částek, M. Jirásek
MPH_STMG/03: Po 14:00–15:50 S301, kromě Po 16. 9., kromě Po 4. 11., O. Částek, M. Jirásek
MPH_STMG/04: Po 16:00–17:50 S301, kromě Po 16. 9., kromě Po 4. 11., O. Částek, M. Jirásek
Předpoklady
! MPH_STMA Strategic Management || !NOWANY( MPH_STMA Strategic Management )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je uvést studenty do tématu strategického managementu. Kurz představuje strategický management jako proces sestávající ze tří odlišných fází - analýzy, volby a implementace - ale představuje i některá pokročilá témata. Po absolvování kurzu jsou studenti schopni pochopit roli strategie v organizaci, formulovat ji a plánovat její realizaci.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by student měl být schopen:
porozumět klíčovým teoriím strategického managementu;
používat koncepty a nástroje strategického managementu (včetně strategické analýzy);
zkoumat reálné byznysové případy s cílem identifikovat strategické problémy a příležitosti;
navrhnout strategii, která bude zahrnovat více konceptů strategického managementu;
posoudit strategická rozhodnutí přijatá v daném byznysovém případu z hlediska jejich potenciálního dopadu a proveditelnosti.
Osnova
  • Osnova
  • - Porozumění strategii a její úloze
  • - Interní a externí analýza organizace
  • - Pochopení byznysové a korporátní strategie
  • - Formulování strategie a přijímání strategických rozhodnutí
  • - Implementace strategie
  • - Pokročilé koncepty strategického řízení
Literatura
    povinná literatura
  • WHITTINGTON, Richard, Patrick REGNÉR, Duncan ANGWIN, Gerry JOHNSON a Kevan SCHOLES. Exploring strategy: Text and cases. London: Pearson, 2023, 832 s. ISBN 978-1-292-42874-1. info
  • ROTHAERMEL, Frank T. Strategic management. Fifth edition. New York: McGraw-Hill., 2021, xxvii, 544. ISBN 9781260571233. info
Výukové metody
Různorodá práce na seminářích, týmové i individuální úkoly, četba odborné literatury.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích a přednáškách, týmová seminární práce a závěrečná zkouška.
Jakékoliv plagiátorství v průběžně odevzdávaných úkolech, opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" či "N" a děkan má právo zahájit disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Informace pro studenty vyjíždějící na studijní pobyt do zahraničí:
Hlavní variantou by mělo být absolvování podobného předmětu na hostitelské univerzitě. Před odjezdem (před vyplněním studijní smlouvy) v takovém případě zašlete garantovi předmětu informace o zahraničním předmětu (nebo několika alternativních předmětech), který navrhujete jako ekvivalentní (název, obsah, počet kreditů, časová náročnost předmětu, případně i způsob zakončení atd.). Pokud tyto informace nejsou na webových stránkách, poskytnou vám je pravděpodobně koordinátoři programu Erasmus hostitelské univerzity (případně vyučující daného předmětu). V případě souhlasu garanta předmětu uznáme absolvování jako rovnocenné s tímto předmětem.
Pouze v případech, kdy takový předmět (předměty) není v daném semestru na hostitelské univerzitě nabízen, lze Strategický management absolvovat formou distančního studia. Tzn. musíte si zapsat Strategický management v denním studiu, nezapisujete se ale do seminární skupiny. Na svou situaci upozorněte vyučující předmětu. Podmínky pro absolvování v tomto případě jsou upřesněny zde: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2024/MPH_STMG/index.qwarp?prejit=14460234.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Přednášky jsou dostupné online a ze záznamu.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2024/MPH_STMG