ESF:PHMAEN Marketing in English - Informace o předmětu
PHMAEN Marketing in English
Ekonomicko-správní fakultajaro 2006
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michael Doležal (přednášející)
Ing. Martin Krištof (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí - Rozvrh
- Po 16:20–17:55 P104
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 87 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/87, pouze zareg.: 0/87, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/87 - Mateřské obory/plány
- Podnikové hospodářství (program ESF, M-EKM)
- Cíle předmětu
- To introduce the student to the basic concepts of marketing as well as the development and administration of marketing programmes. Students will be better able to make sound marketing decisions in an environment of uncertainty and develop managerial focus on the marketing decision elements (promotion, price, product, and distribution) faced by marketing management at the corporate and entrepreneurial levels of business.
- Osnova
- 1. Marketing and its role on the market. Basic marketing terms and concepts. Needs an their satisfaction. The micromarketing and macromarketing. 2. Marketing environment. 3. Marketing planning and SWOT analysis. 4. Segmentation, targeting and positioning. 5. Marketing research and marketing information system. 6. Consumer and consumer behaviour on customer and business product markets. 7. Competition analysis and introduction to marketing mix. 8. Marketing mix - product. 9. Marketing mix - price. 10. Marketing mix - place. 11. Marketing mix - promotion. 12. International marketing. 13. Presentation of a group project
- Literatura
- MCCARTHY, Edmund Jerome a William D. PERREAULT. Basic marketing :a managerial approach. 10. ed. Homewood: Irwin, 1990, 18, 743 s. ISBN 0-256-06865-8. info
- Metody hodnocení
- The subject is taught in the form of 12 lectures, the last one is the presentation of a Group project. Group project is processed by a group of approx. 6 persons (at least one of them ought to be an international student). Requirements for the completion of the subject: 1) Presentation of a group project 2) Successful pass of a written test (more than 60 %)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.mhhe.com
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2006/PHMAEN