PHMARI Marketing I

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2006
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
Út 14:35–16:15 P101
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMARI/1: Út 8:30–10:05 P103, K. Kašparová
PHMARI/2: Út 12:50–14:30 S310, K. Kašparová
PHMARI/3: Út 16:20–17:55 S311, K. Kašparová
PHMARI/4: Čt 14:35–16:15 S310, K. Kašparová
PHMARI/5: Čt 16:20–17:55 S308, K. Kašparová
PHMARI/6: Út 10:15–11:50 S311, K. Kašparová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 181 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/181, pouze zareg.: 0/181, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/181
Jiné omezení: 10 pouze přednáška
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing I. navazuje na znalosti získané v kurzech ekonomie, sociologie, psychologie, informatiky, nauky o podniku a managementu. Kurz seznamuje s vývojem koncepcí marketingového řízení a různými náhledy na marketing z hlediska jeho poslání a cílů. Pozornost je dále věnována jednotlivým analýzám prostředí, ve kterém se podnik pohybuje, otázkám kupního chování spotřebitele, jednotlivým nástrojům marketingového mixu a problematice jeho řízení na globálních trzích. Speciální pozornost je také kladena na vysvětlení zpracování marketingového plánu, ve kterém se uplatní všechny získané poznatky z tohoto předmětu. Samotný předmět je rozdělen na dvě části – přednášky, kde se vyučující věnuje výše zmíněným okruhům a doplňuje je o informace jdoucí nad rámec základní literatury a semináře, kde vyučující očekává diskusi nad jednotlivými případovými studiemi a aktuálními marketingovými problémy. Cílem tohoto předmětu je vysvětlit studentům jednotlivé pohledy na marketingové řízení, na marketing obecně a na jeho jednotlivé typy. Dalším cílem je seznámit je s jednotlivými prvky marketingového mixu včetně jeho problematiky řízení. Posledním z cílů předmětu je napomoci studentům získat znalosti a techniky potřebné pro sestavení marketingového plánu.
Literatura
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
  • KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera :jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Translated by Pavel Medek. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-7261-010-4. info
  • FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL a Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 s. ISBN 80-210-3500-5. info
Metody hodnocení
Povinností studentů je prezentovat 1 teamovou seminární práci za semestr, seminární práce má tudíž ústní podobu, ale požaduje se připravit si materiály v MS PowerPointu. Na jednotlivá témata seminárních prací se mohou studenti přihlásit na třetím semináři. Nedodržení termínu prezentace seminární práce bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Zkouškový test a konečné hodnocení: - podmínkou připuštění ke zkoušce je prezentování seminární práce na příslušném semináři - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.