KHPRVM_T Public Relations and Public Opinion

Faculty of Economics and Administration
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí
Timetable
Sun 1. 4. 12:50–16:15 T 3A, Sun 20. 5. 12:50–16:15 T 3A
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Management (programme ESF, B-EKM, specialization Management_T)
Course objectives
The subject matter follows the lectures of Marketing and it draws from the principles and procedures of marketing communication. Special attention is given to the relationships among public relations, marketing and marketing communication. Examination: written + seminar essay
Syllabus (in Czech)
  • 1. blok - Public Relations (PR) – úvod do teorie - Vztah mezi marketingem a PR - Problematika definic PR - Jednotlivé modely PR podle Gruniga - Historické postavy - Názoroví vůdci, ovlivňovatelé, vybrané komunikační modely - Propaganda 2. blok - Výhody a nevýhody PR - Media Relations - Vyhodnocování efektivnosti PR - Krizová komunikace (KK) - Společenská zodpovědnost podniku (CSR) - Community relations - Vztahy s investory
Literature
  • DOLEŽAL, Michael. Public relations a veřejné mínění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. ISBN 8021036583. info
  • Další materiály upřesněné na tutoriálech
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na ukončení předmětu Povinností studenta je vypracovat 2 ze šesti zadaných POTů za semestr. Zadání jednotlivých POTů je vyvěšeno na začátku semestru na stránky Studia on-line spolu s pokyny pro vypracování, student se na ně nemusí přihlašovat. Student musí odevzdat řádně zpracované POTy nejpozději dva týdny před svou zamýšlenou zkouškou, aby zde byl prostor pro zpětnou reakci vyučujícího. Neodevzdání POTů bez řádné omluvy před zamýšlenou zkouškou je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce a student tudíž nebude ke zkoušce připuštěn. Konečné hodnocení se skládá ze dvou kroků: ohodnocení 2 POTů a ohodnocení zkouškového testu. -podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání 2 POTů v určeném termínu. Hodnocení POTů tvoří polovinu konečné známky. Kvalitu předkládaných POTů vyučující posuzuje podle stupně dodržení zadání a zvládnutí aplikace teoretických znalostí na praktických příkladech. Z každého POTu může student získat maximálně 10 bodů (hodnocení postupuje po celých číslech, desetiny se nedávají). Známka za POTy je výsledkem součtu hodnocení POTů, kterému je následně přiřazena známka dle výše uvedené klasifikační stupnice (př.: 10+5=15, známka z POTů je D). Ke zkoušce bude student připuštěn i tehdy, když výsledná známka z POTů bude F. - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového písemného testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů. Konstrukce konečné známky: Konečná známka se vypočítá jako průměr dosažené známky v POTech a testu, zaokrouhluje se vždy nahoru (tj. pokud vychází průměr 1,75, výsledná známka je C).
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2008, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2007/KHPRVM_T