KHRITR Value Management

Faculty of Economics and Administration
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí
Timetable
Sat 17. 3. 12:50–16:15 S308, Sat 14. 4. 12:50–16:15 S308, Sat 12. 5. 8:30–11:50 S308
Prerequisites (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit s funkcí, podstatou a metodami zajištění hodnoty pro zákazníka. Problematika je zaměřena zejména na vymezení pojetí spokojeného a kupujícího zákazníka, znalost zákazníka, jeho skutečné požadavky a potřeby. Jedná se o hodnotu pro zákazníka, jejíž maximální velikost je klíčem k úspěchu v podnikání. Velikost hodnoty pro zákazníka se měří poměrem užitku k nákladům, resp. K ceně potřebné na její dosažení a využívání.Pozornost je rovněž věnována popisu podstaty a možnosti aplikace jednotlivých metod formulace a hodnoceni na co všechno by měl výrobce a podnikatel myslet, co všechno udělat, aby z hlediska jím ovlivnitelných jevů a skutečností byla splněna podmínka trvalého růstu hodnoty pro zákazníka.. Jde zejména o metody umožňující seznámit studenty s efektivní použitelností způsobu zvyšování hodnoty pro zákazníka, z hlediska uspokojování
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Spokojený a kupující zákazník – je snem a cílem každého poctivého výrobce a podnikatele . Pro splnění těchto zásad musíme znát našeho zákazníka, dokázat definovat jeho potřeby a tužby. Zásadou je poznat skutečné potřeby zákazníka z hlediska inovace, ne z pohledu denního zboží, protože ty nejsou vždy totožné s potřebami . Zákazník hledá produkt, výrobek či službu , která mu slouží co nejlépe a plní jeho potřeby co nejefektivněji. To je podstata a hlavní smysl tohoto předmětu – definovat potřeby zákazníka, definovat užitkovou hodnotu nabízeného zboží a tím hodnotu pro zákazníka jako ekonomickou kategorii.
Syllabus (in Czech)
  • Tématický plán a obsahové zaměření přednášek ( podle týdnů výuky ) : 1. Hodnota pro zákazníka, kategorie hodnoty pro zákazníka.Maximalizace hodnoty pro zákazníka.Hodnota pro zákazníka a komerční úspěšnost, role hodnoty pro zákazníka při naplňování poslání a cílů podniku, hodnota pro zákazníka v době globalizace a nové ekonomiky, historie a praktické použití hodnoty pro zákazníka,hodnotová kultura, definice resp. ekonomické vyjádření v poměru užitkových nákladů k celkové hodnotě pro zákazníka 2. Restrukturalizace produkční funkce podniku, podstata a příčiny restrukturalizace, životní cyklus podniku, strategie prosperity, revitalizace a resuscitace podniku, podmínky úspěšné restrukturalizace podniku 3. Inovace produkční funkce podniku inovace jako faktor rozvoje, klasici inovace Schumperter, Valenta, podněty pro inovaci, ( potřeby, strategie vnímaní novosti výrobku ), management inovací , objekty managementu inovací, stupně managementu inovací, systémový přístup v managementu inovací, základní přístupy v managementu inovací 4,5. Metodologie zvyšování hodnoty pro zákazníka hodnotový management jako manažerská disciplina, charakteristika a principy hodnotového managementu, uplatnění v podniku, hodnotový management jako obor a systém, obecná a konstruktivní teorie hodnotového managementu, hodnotová analýza, projektování, hodnotová výrobková strategie 6,7,8. Případové studie hodnotového managementu případové studie z praxe, hodnotové projektování v praxi 9,10. Organizace a řízení hodnotového managementu zavádění , výcvik a organizace hodnotového managementu v podniku,postavení a způsobilost hodnotového manažera, zásady týmové práce v hodnotovém managementu, realizace projektů hodnotového managementu, motivace v oblasti hodnotového managementu Tématický plán seminářů ( podle týdnů výuky ) 11,12,13,14 . semináře k prezentaci případových studií na seminářích budou prezentovány a diskutovány případové studie z oblasti hodnotového managementu dle zadané struktury, je vhodné vytvořit příklad hodnotového managementu
Literature
  • VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 443 s. ISBN 80-7261-068-6. info
  • VODÁČEK, Leo and Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2001, 314 s. ISBN 80-7261-041-4. info
  • VEBER, Jaromír. Management :základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
  • STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. Translated by Magda Schulmeisterová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 258 s. ISBN 802102304X. info
Assessment methods (in Czech)
Účast na setkáních – přednáškách není povinná kromě toho, na kterém bude prezentován zadaný POT. Povinností studenta je prezentovat 1 POT – analýzu tvorby hodnoty pro zákazníka a řízení inovací ve zvoleném podniku za semestr formou týmové práce, v týmu budou max. 2 studenti, ke kvalitě zpracování POTu bude přihlíženo při konečném hodnocení. Organizační rozdělení do skupin – týmů bude provedeno na prvních dvou setkáních, na kterých se na ně budou moci přihlásit a domluvit se na konkrétním termínu vystoupení. Termíny prezentací budou kopírovat harmonogram přednášek a seminářů. Písemné podklady k prezentaci není potřebné vyučujícímu zasílat, samotná prezentace musí být vypracována v MS PowerPointu. Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Kurz bude zakončen zkouškou formou kolokvia . Pro úspěšné absolvování musí studenti prezentovat týmově seminární práci formou PP prezentace a volného výkladu. V průběhu semestru se nebude psát žádný test, ale přesto vyučující doporučuje průběžně si ověřovat získané znalosti v autokorekčních testech uvedených za každou kapitolou.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2008, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2007/KHRITR