ESF:KVKAPR Communication and Public Rel. - Course Information
KVKAPR Communication and Public Relations
Faculty of Economics and AdministrationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková - Timetable
- Sun 24. 2. 12:50–16:15 P103
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Public Economics and Administration (programme ESF, B-HPS, specialization Ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací)
- Public Economics and Administration (programme ESF, B-HPS, specialization Public Economy and Administration)
- Course objectives
- Communication and Public Relations (KVKAPR) This is a specialisation course addressing the topic of Public Relations (PR), which since the 1980s have become one of the determining factors of successful management of not only profit-making, but also non-profit organisations. Despite that a number of non-profit organisations have an adverse attitude to PR. This attitude is logically erroneous, ill-conceived, superficial and impractical. PR s intention is not only to "work with the public", but to work with the public in a complex way, which is generally understood as making a good image or perception of the organisation by the public. The instrument which is a necessary prerequisite for a functioning and efficient PR (and marketing and fund-raising as well) is communication, which is why it will be part of the course s general structure. Examination requirement: seminar essay. Examination: oral with discussion of the seminar essay.
- Syllabus
- Komunikace a Public Relations (KVKAPR) Jde o specializační kurs, který se věnuje problematice Public Relations (PR), které se od 80. let 20. století stávají jedním z určujících faktorů úspěšného řízení nejen ziskových, ale i neziskových organizací. Přesto se řada neziskových organizací staví k PR odmítavě. Tento postoj je logicky chybný, nedomyšlený, povrchní a nepraktický. Snahou PR totiž není jen "práce s veřejností", nýbrž k o m p l e x n í práce s veřejností, čímž se všeobecně rozumí vytváření dobré image, resp. vnímání organizace na veřejnosti. Nástrojem, který je nezbytným předpokladem pro fungující a účinné PR (a mj. i marketingu a fundraisingu), je potom právě komunikace, která má proto v celkové struktuře kursu své místo. Požadavek ke zkoušce: zpracování seminární práce Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací
- Literature
- Čepelka, O. a kol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. ISBN 80-902376-0-6
- Škarabelová,S. Komunikace a Public Relations. Distanční studijní opora. MU Brno, 2003.
- Assessment methods (in Czech)
- Obhajoba seminární práce. Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2008/KVKAPR