ESF:KVMAVS Marketing in Public Sector - Course Information
KVMAVS Marketing in Public Sector
Faculty of Economics and AdministrationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková - Timetable
- Sun 9. 3. 12:50–16:15 P106
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Regional Development and Administration (programme ESF, B-HPS, specialization Reg. Develop. & Admin.)
- Public Economics and Administration (programme ESF, B-HPS, specialization Public Economy and Administration)
- Course objectives
- Marketing in Public Sector (DSMK) The course puts emphasis on comprehending the specifics of public sector marketing, or non-profit sector marketing. Besides an analysis of the individual steps of marketing that are recommended for work in the public or non-profit sector, attention is paid to state-of-the-art "marketing management" as it is viewed by the Fribourg school of management for non-profit organisations, subject of study at our partner university in Switzerland. Students will also be given a brief description of theory and practice of communication, PR, advertising, public affairs, fund-raising (i.e. raising funds for non-profit organisations) and the new public management dealing with current trends of efficient public sector management. The concept of the whole course is directed toward teaching students to use marketing thinking and marketing procedures in all domains of public sector. Examination requirements: mastering of the course s matter. Examination: written.
- Syllabus
- Marketing ve veřejném sektoru (SDMK) Předmět klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu" v pojetí Fribourské školy managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve Švýcarsku. Dále budou posluchači krátce seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a new public managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná.
- Literature
- Janečková, L. - Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2000, ISBN 80-7169-995-0
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná - test. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2008/KVMAVS