ESF:KHPRVM Public relations a veř. mínění - Informace o předmětu
KHPRVM Public relations a veřejné mínění
Ekonomicko-správní fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová - Rozvrh
- So 16. 5. 12:50–16:15 P101, Ne 17. 5. 12:50–16:15 P101
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management (program ESF, B-EKM)
- Cíle předmětu
- Předmět Public Relations a veřejné mínění navazuje na znalosti získané především v kurzu Marketing I. a Sociologie, které dále rozvíjí o problematiku Public Relations (PR), které se většinou v základní marketingové literatuře řadí pod jeden z nástrojů marketingového mixu. Kurz seznamuje s vývojem této relativně mladé vědní disciplíny a poukazuje na problémy spojené s nerozvinutím teoretického jádra PR. Předmět se zároveň věnuje některým nejrozvinutějším oblastem a technikám PR, vysvětluje blízké koncepce PR, společenskou odpovědnost podniku a zabývá se možnostmi práce s veřejným míněním.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit problémy, kterým PR v současné době čelí;
- vysvětlit obsah pojmu PR a různé úhly pohledu na PR;
- použít některé techniky PR pro řízení media relations;
- použít některé techniky PR pro řízení community relations;
- použít získané znalosti pro řízení rizika či krize v podnikohospodářské praxi;
- využít získané znalosti pro práci s veřejným míněním.; - Osnova
- Předmět se skládá ze dvou bloků výuky (setkání) a samostudia. Obsah příslušných částí je specifikován níže:
- První blok:
- - Public Relations (PR) – úvod do teorie;
- - vztah mezi marketingem a PR;
- - problematika definic PR;
- - jednotlivé modely PR podle Gruniga;
- - historické postavy;
- - názoroví vůdci, ovlivňovatelé, vybrané komunikační modely;
- - propaganda;
- Druhý blok:
- - výhody a nevýhody PR;
- - Media Relations;
- - vyhodnocování efektivnosti PR;
- - krizová komunikace;
- - Community relations;
- - společenská odpovědnost podniku;
- - vztahy s investory;
- V rámci samostudia musí student nastudovat DSO (distanční studijní opora) Public relations a veřejné mínění a další materiály určené učitelem.
- Literatura
- DOLEŽAL, Michael. Public relations a veřejné mínění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. ISBN 8021036583. info
- Další materiály upřesněné na tutoriálech
- NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
- GRUNIG, James E. a Todd HUNT. Managing public relations. Belmont: Thomson, 1984, xxv, 550. ISBN 0030583373. info
- CUTLIP, Scott M., Allen H. CENTER a Glen M. BROOM. Effective public relations. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2000, xx, 288. ISBN 0135412110. info
- Metody hodnocení
- Přímá výuka je rozdělena do dvou setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše), která jsou založena na slovní a diskusní metodě výuky. Účast studenta na setkáních není povinná. Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.
Povinností studenta je vypracovat 2 ze šesti zadaných POTů za semestr (POTy vypracovává pouze jednou). Zadání jednotlivých POTů bude vyvěšeno na začátku semestru do složky Informace k POTům v Učebních materiálech předmětu v ISu spolu s pokyny pro vypracování. Student se na témata nemusí přihlašovat. Vypracované POTy v písemné podobě v MS Wordu se odevzdávají do Odevzdávárny nejpozději v den před započetím příslušného zkouškového období. Nedodržení termínu odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce.
Hodnocení POTů:
Každý POT je hodnocen známkou A až F (kvalitu předkládaných POTů vyučující posuzuje podle stupně dodržení zadání a zvládnutí aplikace teoretických znalostí na praktických příkladech). Výsledná známka z POTů je konstruována jako průměr obdržených známek za jednotlivé POTy. Hodnocení POTů tvoří polovinu konečné známky při prvním pokusu. K písemnému testu je student připuštěn i tehdy, když je výsledná známka z POTů F.
Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání POTu v řádném termínu;
- konečná známka se při prvním pokusu vypočítává jako průměr dosažené známky v POTech a testu, zaokrouhluje se vždy směrem nahoru (tj. pokud vychází průměr 1,75, výsledná známka je C). Pro úspěšné absolvování předmětu stačí, aby vypočtený průměr byl lepší než F (tj. A-E);
- při opakování zkoušky se konečná známka odvozuje pouze z výsledku testu, ve kterém musí student pro úspěšné absolvování předmětu získat minimálně 12 bodů, tj. 60% z celkového počtu bodů. POTy se již podruhé nevypracovávají.
Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, jedná se zejména o používání různých nedovolených pomůcek ("taháků"), opisování, vynášení zadání testů a vůbec o jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se rovněž vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do záveřečného hodnocení předmětu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/KHPRVM