KHPRVM_T Public relations a veřejné mínění

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Rozvrh
So 16. 5. 12:50–16:15 T VTT2, Ne 17. 5. 12:50–16:15 T VTT2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
  • Management (program ESF, B-EKM, směr Management_T - výuka v Telči)
Cíle předmětu
Předmět Public Relations a veřejné mínění navazuje na znalosti získané především v kurzu Marketing I. a Sociologie, které dále rozvíjí o problematiku Public Relations (PR), které se většinou v základní marketingové literatuře řadí pod jeden z nástrojů marketingového mixu. Kurz seznamuje s vývojem této relativně mladé vědní disciplíny a poukazuje na problémy spojené s nerozvinutí teoretického jádra PR. Předmět se zároveň věnuje některým nejrozvinutějším oblastem a technikám PR, vysvětluje blízké koncepce PR a zabývá se možnostmi práce s veřejným míněním.
Cílem tohoto předmětu je vysvětlit studentům problémy, kterým PR v současné době čelí a osvětlit jim jednotlivé pohledy na PR. Dalším cílem je seznámit je s jednotlivými oblastmi a technikami PR, poukázat na výhody a nevýhody použití těchto technik, na aktuální výzkumy a na nové trendy v této oblasti a objasnit jim jejich dopad na veřejné mínění. Speciální pozornost je věnována nástrojům vyhodnocování efektivnosti PR a řízení krizové komunikace.
Předmět je vyučován pouze v distanční formě studia. Výuka probíhá blokově formou přednášek, kde se vyučující věnuje výše zmíněným okruhům, a tutoriálů, které slouží k procvičení probírané látky a dokumentaci využitelnosti poznatků při řešení praktických problémů.

Osnova
  • 1. blok
  • - Public Relations (PR) – úvod do teorie
  • - Vztah mezi marketingem a PR
  • - Problematika definic PR
  • - Jednotlivé modely PR podle Gruniga
  • - Historické postavy
  • - Názoroví vůdci, ovlivňovatelé, vybrané komunikační modely
  • - Propaganda

    2. blok
  • - Výhody a nevýhody PR
  • - Media Relations
  • - Vyhodnocování efektivnosti PR
  • - Krizová komunikace (KK)
  • - Společenská zodpovědnost podniku (CSR)
  • - Community relations
  • - Vztahy s investory

Literatura
  • DOLEŽAL, Michael. Public relations a veřejné mínění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. ISBN 8021036583. info
  • Další materiály upřesněné na tutoriálech
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
Metody hodnocení
Požadavky na ukončení předmětu:
Povinností studenta je vypracovat 2 ze šesti zadaných POTů za semestr. Zadání jednotlivých POTů bude vyvěšeno na začátku semestru do složky Informace k POTum v Učebních materiálech předmětu v ISu spolu s pokyny pro vypracování. Student se na témata nemusí přihlašovat. Vypracované POTy je nutné zaslat nejpozději v den před započetím zkouškového odbobí na e-mail vyučujícího (klarad@econ.muni.cz) - tj. nejpozději do 18.5.2008. Nedodržení odevzdání POTů do tohoto termínu je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce a student tudíž nebude ke zkoušce připuštěn.

Konečné hodnocení - první pokus
Konečné hodnocení se skládá ze dvou kroků: ohodnocení 2 POTů a ohodnocení zkouškového testu.

Shrnutí podmínek pro první pokus:
-podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání 2 POTů v určeném termínu.
Hodnocení POTů tvoří polovinu konečné známky. Kvalitu předkládaných POTů vyučující posuzuje podle stupně dodržení zadání a zvládnutí aplikace teoretických znalostí na praktických příkladech. Z každého POTu může student získat maximálně 10 bodů (hodnocení postupuje po celých číslech, desetiny se nedávají). Známka za POTy je výsledkem součtu hodnocení POTů, kterému je následně přiřazena známka dle klasifikační stupnice (př.: 10+5=15, známka z POTů je D). Ke zkoušce bude student připuštěn i tehdy, když výsledná známka z POTů bude F.
- absolvování zkouškového písemného testu.

Konstrukce konečné známky - první pokus:
Konečná známka se vypočítá jako průměr dosažené známky v POTech a testu, zaokrouhluje se vždy směrem nahoru (tj. pokud vychází průměr 1,75, výsledná známka je C).

Konečné hodnocení - druhý a další pokus
Konečné hodnocení se skládá pouze z jednoho kroku: ohodnocení zkouškového testu.

Shrnutí podmínek pro druhý a další pokus:
- student již nevypracovává další POTy.
Hodnocení POTů se již nezapočítává do finálního hodnocení.
- absolvování zkouškového písemného testu.

Konstrukce konečné známky - druhý a další pokus:
Konečná známka se odvozuje při opakování zkoušky pouze z výsledku testu, ve kterém musí student pro úspěšné absolvování předmětu získat minimálně 12 bodů, tj. 60% z celkového počtu bodů.

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/KHPRVM_T