ESF:MPF_EARB Ekonomika a řízení bank - Informace o předmětu
MPF_EARB Ekonomika a řízení bank
Ekonomicko-správní fakultajaro 2010
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. k = 1. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jan Krajíček, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Jan Krajíček, Ph.D.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková - Rozvrh
- Pá 8:30–10:05 P104
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPF_EARB/02: Pá 12:00–13:35 P303, J. Krajíček - Předpoklady
- ! PFBAMA Bankovní management
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí studentů z bankovnictví, konkrétně v oblasti řízení bank. Jeho obsah a struktura je sestavena z pohledu bankovního řízení, řízení bankovní rozvahy, nákladů a výnosů, základů bankovního marketingu s podrobnějším zaměřením na řízení jednotlivých rizik bankovního podnikání. Studenti jeho absolvováním získají celkový přehled o řízení bank. Je proto nezbytné absolvování výchozích předmětů, protože jsou v Ekonomice a řízení bank využívány zkušenosti získané ve výchozích předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 47 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/47, pouze zareg.: 0/47, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/47 - Mateřské obory/plány
- Finance (program ESF, N-FU)
- Finanční podnikání (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Získané zkušenosti absolventi využijí na středních manažerských stupních v bankách. Po absolvování předmětu budou studenti schopni porozumnět ekonomice řízení bank a mechanizmům řízení banky, řídit bankovní rozvahu, náklady a výnosy, sestavit marketingový plán banky, zhodnotit kvalitu bankovních služeb, řídit bankovní rizika.
- Osnova
- Tématický plán a obsahové zaměření přednášek a seminářů(podle týdnů výuky): 1) Banka jako podnikatelský subjekt 2) Podstata, význam, cíle a obsah řízení bankovní ekonomiky 3) Řízení bankovní rozvahy, strany aktiv a pasiv 4) Ekonomika řízení nákladů a výnosů v bance 5) Kvalita bankovních služeb 6) Marketing v ekonomickém řízení banky – úloha klienta v bankovním marketingu 7) Strategie produktů a služeb v bankách a tvorba cen bankovních produktů a služeb 8) Komunikace a distribuce bankovních služeb 9) Úvod do Risk managementu 10) Řízení rizik pohybu úrokové sazby a měnového rizika 11) Řízení likvidity a kapitálového rizika 12) Řízení portfolia cenných papírů a mimobilančního položek 13) Řízení operačního rizika a bankovní pobočky
- Literatura
- MISHKIN, Frederic S. The economics of money, banking and financial markets. 7th ed. Boston: Addison-Wesley, 2004, xxxix, 679. ISBN 0-321-12235-6. info
- POLOUČEK, Stanislav. Bankovnictví. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2005, 389 s. ISBN 8072482874. info
- JÍLEK, Josef. Finanční rizika. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 635 s. ISBN 8071695793. info
- PETRJÁNOŠOVÁ, Božena. Bankovní management. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 124 s. ISBN 8021034815. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Translated by Veronika Žbelová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 247 s. ISBN 807169276X. info
- KRAJÍČEK, Jan. Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005, 140 s. ISBN 80-210-3659-1. info
- SOKOLOVSKÝ, Zbyněk. Vitální banky. 1. vyd. [Praha]: Bankovní institut, 1999, 374 s. ISBN 80-7265-024-6. info
- ZIEGLER, Kamil. Finanční řízení bank. 1. vyd. Praha: Bankovní institut, 1997, 341 s. ISBN 80-902243-1-8. info
- VERWILST, Herman. The future of retail banking in Europe: the fortis view. Brussels: The Joint office of the World Savings Banks Institute, 2001, 15 s. info
- Výukové metody
- Účast na přednáškách, zpracování seminárních prací, kontrolní testy, závěrečný písemný test a zkouška.
- Metody hodnocení
- 1. Kontrolní testy ze seminářů se budou psát v 7. a 13. týdnu semestru. - Pokud student nemůže tento test fyzicky absolvovat (omluvu posoudí vedoucí semináře), napíše test v náhradním termínu v posledním výukovém týdnu semestru, případně počátkem zkouškového období. - Hodnocení náhradního souhrnného seminárního testu bude shodné s hodnocením kontrolních seminárních testů. 2. Hodnocení seminární práce - Hodnocení seminární práce je prospěl respektive neprospěl. 3. Závěrečné hodnocení výsledků práce v seminářích. - Podmínkou účasti na zkoušce je: a) úspěšné absolvování obou plánovaných kontrolních seminárních testů. Podmínkou pro úspěšné absolvování každého z nich je dosažené hodnocení 66% a více (2/3 a více). b) zpracování, předložení a presentace seminární práce na zadané téma s hodnocením prospěl. - Hodnocení kvality přípravy a znalostí ze seminářů se započte maximálně 20% do výsledné známky 4. Zkouška a výsledné hodnocení: - Zkouška má písemnou formu. Konečná známka je tvořena: Hodnocení písemné části zkoušky (80%) + závěrečné hodnocení výsledků práce v seminářích (20%) - Pro hodnocení výkonu studentů u zkoušky platí následující klasifikační stupnice (společná pro presenční i kombinovanou formu studia): A 92 – 100 % D 68 – 75 % B 84 – 91 % E 60 – 67 % C 76 – 83 % F méně než 60 %
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět PFBAMA.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2010/MPF_EARB