ESF:MKH_POCF Psychologie v obch. činnosti - Informace o předmětu
MKH_POCF Psychologie v obchodní činnosti firmy
Ekonomicko-správní fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 2. 3. 8:00–15:50 P104, Pá 10. 5. 12:00–15:50 P104
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi z psychologie využitelnými při obchodních jednáních, při vyjednávání a při řízení firmy či při podnikání.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- uplatňovat různé taktiky a strategie úspěšného obchodního jednání;
- vyjednávat o ceně na základě analýzy situace a obchodního partnera;
- zdravě prosadit naplnění svých cílů;
- zohlednit kulturní specifika při obchodním jednání s cizinci. - Osnova
- Tématický plán a obsahové zaměření seminářů (podle týdnů výuky):
- I.
- Úvodní seminář
- Úvod do psychologie obchodní činnosti
- Představení účastníků kursu – trénink prezentačních dovedností
- Zadání témat k samostatnému studiu a k přípravě prezentace ve výuce
- Image firmy. Vytváření žádoucího image firmy princip diferenciace
- Nositelé image firmy
- Vztah mezi organizační kulturou firmy a jejím image
- II.
- Taktika a strategie obchodního jednání
- Předpoklady úspěšného obchodního jednání
- Psychologické proměnné vstupující do mezilidského vztahu v obchodní činnosti
- Příprava na obchodní jednání v tuzemsku a v zahraničí. Zásady týmového jednání
- Fáze obchodního jednání
- Způsoby vyjednávání. Nátlakové taktiky a jejich zdolávání.
- Příklad z praxe – případová studie. Praktický nácvik úspěšné vyjednávací strategie
- III.
- Umění uzavřít obchod
- Prodejce – profesionál
- Forma prezentace obchodní nabídky
- Zdolávání námitek
- Stanovení obchodních podmínek
- Navázání perspektivního obchodního vztahu
- Videofilm „Prodejní rozhovor“ s následnou diskusí ve skupině
- IV.
- Psychologie osobního prodeje
- Pravidla obchodního rozhovoru
- Motivace odlišných zákaznických typů
- Řízení péče o zákazníky
- Týmová práce a řetězec dodavatel/ zákazník
- Videofilm „Nároční zákazníci“ s následnou diskusí ve skupině
- V.
- Komunikační dovednosti v obchodním styku
- Komunikativní dovednosti (umění naslouchat, technika kladení otázek, technika telefonování, obchodní korespondence)
- Řeč těla jako prostředek komunikace
- Videofilm „Řeč těla v obchodním styku“ s následnou diskusí ve skupině Jednání s obchodními partnery
- Etiketa v obchodním jednání (oslovování, pravidla představování, společenské přednosti, forma a role vizitky, zásady podnikatelské diplomacie)
- Pravidla společenského chování pro muže a ženy v obchodním styku
- Osobní image muže a ženy
- VI.
- Etické zásady v obchodním podnikání
- Etické zásady jednání
- Mravní aspekty rozhodování
- Praktické nástroje řešení etických problémů v obchodních situacích
- Týmové řešení případové studie s následnou diskusí ve skupině
- Kulturně podmíněné rozdíly v obchodním styku
- Zvyklosti zemí Evropské unie
- Země východní Evropy
- Vyjednávání s Japonci. Americká kultura. Arabské země.
- Literatura
- povinná literatura
- ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena a Viktor KULHAVÝ. Psychologie v obchodní činnosti firmy. Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 101 s. I. ISBN 80-210-4061-0. info
- doporučená literatura
- ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena a Jiří POKORNÝ. Podnikání a kulturní odlišnosti. Brno: ESF MU, 2004, 247 s. skripta. ISBN 80-210-3490-4. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá kombinovanou formou. Student se na každé ze setkání samostatně připravuje (teoretická příprava) a zpracovává v průběhu semestru dva průběžné úkoly. Konzultace probíhá formou přednášky s diskusí nebo řešení případových studií. Student samostatně zpracovává seminární práci na zadané téma.
- Metody hodnocení
- Studenti zpracovávají v průběhu semestru jednu seminární práci.
Závěrečný písemný test spočívá ve volné odpovědi na tři otázky v časovém limitu půl hodiny. Test je hodnocen bodovou stupnicí se závěrečným hodnocením prospěl - neprospěl. Podmínkou úspěšného absolvování závěrečného testu je uspokojivé zodpovězení alespoň 70% otázek. Žádná z otázek nemůže být hodnocena známkou F.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2019/MKH_POCF