ESF:BKH_PRMA Projektový management - Informace o předmětu
BKH_PRMA Projektový management
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- tutorial 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Jan Žák (přednášející)
Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Pá 23. 2. 12:00–15:50 P303, Pá 12. 4. 12:00–15:50 P303, Pá 3. 5. 12:00–15:50 P303, 16:00–19:50 P303
- Předpoklady
- FORMA(K)
Tento předmět není nijak podmíněn. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Analytika byznysových dat (program ESF, B-BA)
- Management měst a regionů (program ESF, B-MMR)
- Podnikový management (program ESF, B-PM)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude mít student základní povědomí o projektovém řízení a principech řízení projektů především dle IPMA, ale také získá základní povědomí o metodikách PRINCE2, PMI i agilní metodě SCRUM. Dále získá vlastní prací nabyté zkušenosti z e-learningové aplikace, zaměřené na plánování projektu a jeho realizaci. A v rámci simulační hry naživo si vyzkouší i agilní přístup - SCRUM.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit podstatu projektového řízení a jeho správné využití
- vysvětlit vazbu mezi zásadními proměnnými v projektu (čas, náklady, rozsah, kvalita) a využít tuto znalost při řešení praktického příkladu
- aplikovat základní metody a techniky projektového řízení na reálné situace v projektu
- popsat základní standardy projektového řízení, rozdíly mezi nimi, jejich obsah a možnosti využití v praxi - Osnova
- Kurz slouží k pochopení základů projektového řízení. V úvodu jsou představeny principy a zásady řízení projektů. Jako podklad slouží standard IPMA (International Project Management Association), ale představeny budou také metodiky PRINCE2, PMI i agilní metoda SCRUM. Po uvedení do problematiky si každý student bude moci vyzkoušet v rámci e-learningové aplikace řízení projektu. Půjde o tvorbu plánu projektu a jeho následnou realizaci. Obsahem projektu bude stavba pasivního domu. Bude také v rámci posledního bloku naživo realizována simulační hra na bázi metody SCRUM. Studenti tak budou mít šanci si popsané metody projektového řízení ve zjednodušené formě vyzkoušet a procvičit.
- Literatura
- povinná literatura
- PINTO, Jeffrey K. Project management : achieving competitive advantage. Fifth edition, global editio. Harlow, England: Pearson, 2020, 586 stran. ISBN 9781292269146. info
- doporučená literatura
- WU, Te. Optimizing project management. 1st edition. Boca Raton, FL: CRC Press, 2020, 1 online. ISBN 9781003001119. URL info
- DOLEŽAL, Jan. Projektový management : komplexně, prakticky a podle světových standardů. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 418 stran. ISBN 9788024756202. URL info
- neurčeno
- TURNER, James. Agile Project Management: The Ultimate Beginner’s Guide to Learn Agile Project Management Step by Step. James Turner, 2019. ISBN 978-1-79803-319-7. info
- Výukové metody
- Stručný teoretický úvod s praktickými příklady, na nějž navazuje e-learningová aplikace pro praktické procvičení a simulační hra na metodu SCRUM.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Známka vyplývá z bodového hodnocení absolvovaného úkolu v e-learningové aplikaci s případným přičtením bodů z písemného testu realizovaného na posledním bloku výuky. Splnění úkolu v e-learningové aplikaci v minimální požadované úrovni je povinné. Test není povinný, ale body z něj se přičítají k celkovému hodnocení. Bez bodů z testu je třeba pro úspěšné absolvování předmětu splnit úkol v e-learningové aplikaci na nadprůměrné úrovni.
Body z úkolu v e-learningové aplikaci = 30 .. 100 bodů (cca kolem 67 bodů bude ležet hladina kvality sehrávky odpovídající mediánu z výsledků všech, kteří budou úkol v předmětu plnit. Hodnocení kvality splnění úkolu je tedy relativní vůči "střední kvalitě". Hladina 30 bodů odpovídá minimálnímu možnému úspěšnému dokončení úkolu, tedy dostavění domu v rámci realizační části e-learningové aplikace, byť s výrazným nedodržením termínu a nákladů.) == úkol v e-learningové aplikaci už je vyhodnocený a body jsou zadané v poznámkovém bloku
Body z testu = 0 až 50 bodů
Známky: A = 120+ bodů B = 110..119 C = 100..109 D = 90..99 E = 80..89
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Informace učitele
- Předmět sestává ze čtyř výukových bloků. Úvodní blok bude mít především formu přednášky, která představí základní principy řízení projektů. Kromě toho bude zahrnovat příklady k vyzkoušení popisovaných metod a také poznatky a zkušenosti z projektů z praxe. Na závěr budou poskytnuté rady k úkolu v rámci plánovací fáze e-learningové aplikace.
Druhý blok bude mít přednáškovou část výrazně kratší a bude více zaměřen na praktické vyzkoušení si některých vybraných složitějších metod projektového řízení. Na závěr pak budou prezentovány rady k realizační fázi úkolu souvisejícího s e-learningovou aplikací.
Na třetím bloku se bude řešit provázání obsahu e-learningového úkolu s prezentovaným obsahem a teorií projektového řízení (reflexe získaných zkušeností ve vztahu k realitě). Dále se také budou probírat informace k certifikacím v oblasti projektového řízení jak podle IPMA, tak podle PRINCE2, PMI a SCRUM (včetně osobních zkušeností z těchto certifikací).
Poslední čtvrtý blok se bude věnovat zhodnocení úkolů souvisejících s e-learningovou aplikací a možnosti napsání zkouškového testu, jehož body budou přičteny k bodům za kvalitu splnění úkolu v rámci e-learningové aplikace. Při dostatečném počtu zájemců se bude realizovat i simulační hra Lego Scrum Agile. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/BKH_PRMA