ESF:MKH_MVPS Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MKH_MVPS Marketingový výzkum - případové studie
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- 13/0/0. tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Předpoklady
- FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do marketingového výzkumu a jeho metod. Konkrétně jeho cílem je rozvinout znalosti a schopnosti studentů tak, aby byli schopní samostatně navrhnout a realizovat kvantitativní výzkum.
- Výstupy z učení
- Studenti po jeho absolvování budou schopni:
- zpracovat plán výzkumu vzhledem k cílům
- zvolit vhodné metody a nástroje
- aplikovat základní a mírně pokročilé (zejména statistické) nástroje využívané v marketingovém výzkumu.
- sestavit výzkumnou zprávu a prezentovat ji - Osnova
- 1. Marketingový výzkum - jako součást marketingového řízení
- 2. Typy výzkumu, plán výzkumu
- 3. Vzorkování; primární a sekundární data
- 4. Základní metody a nástroje kvantitativního výzkumu
- 5. Úvod do data miningu (segmentace, včetně RFM analýzy)
- 6. Prezentace dat a výzkumná zpráva
- 7. Zpracování případové studie.
- Literatura
- povinná literatura
- MALHOTRA, Naresh K. Marketing research : an applied orientation. 6th ed., Global edition. Boston: Pearson, 2010, 929 s. ISBN 9780136094234. info
- SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2015, xxvi, 741. ISBN 9781292016627. info
- MAREŠ, Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 508 s. ISBN 978-80-210-6362-4. Projekty Nakladatelství Munipress info
- OLSON, David L. Descriptive Data Mining. Online. 2017. ISBN 978-981-10-3340-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-3340-7. URL info
- doporučená literatura
- EASTERBY-SMITH, Mark, Richard THORPE a Paul JACKSON. Management and business research. 5th edition. London: Sage, 2015, xvi, 377. ISBN 9781446296585. info
- neurčeno
- PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Translated by Jan Hendl. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015, 230 stran. ISBN 9788026209805. info
- Výukové metody
- Na jaře 2024 probíhá výuka formou konzultací, tutoriály nejsou rozvrhovány. V rámci tutoriálů bude stručně představen marketingový výzkum a jeho metody. Následně studenti zpracují v týmech marketingový výzkum, ve kterém aplikují poznatky z výuky a samostudia.
- Metody hodnocení
- Podmínkou ukončení předmětu je získání minimálně 60 % bodů v testu teoretických poznatků, a zpracovaní POTu c dostatečné kvalitě.
Předmět je určen pouze studentům dobíhajícího navazujícího magisterského studia Podniková ekonomika a management. Vzhledem k nízkému počtu studentů bude výuka vedena formou individuálních konzultací.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 10 hodin.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/MKH_MVPS