P112 Programování v OpenGL

Fakulta informatiky
jaro 1999
Rozsah
2/0. 2 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
Vyučující
Ing. Bedřich Beneš, Dr. (přednášející)
Garance
Kontaktní osoba: Ing. Bedřich Beneš, Dr.
Předpoklady
Studenti budou hodnoceni především na základě průběžné práce práce na zadaných projektech. Známka bude stanovena podle bodového hodnocení odevzdané práce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Cílem kurzu je poskytnout důkladnou znalost problematiky programování pod moderním API pro počítačovou grafiku. Absolvent kurzu by měl být schopen samostatně programovat náročné grafické aplikace, které plně využívají možnosti moderních grafických akcelerátorů ať v osobních počítačích, či v pracovních stanicích. Předpokladem absolvování kurzu jsou základní znalosti počítačové grafiky a orientace v programovacím jazyku C. Posluchač bude nejprve seznámen se základními principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů a se zobrazovacím řetězcem. Poté bude postupně proveden všemi funkcemi OpenGL. Nejprve se seznámí s datovými typy, dále s transformacemi s osvětlováním a s pokročilejšími metodami, jako je antialiasing, mapování textur, alfa míchání, používání evaluátorů pro Bézierovy křivky a plochy aj. K OpenGL patří obrovské množství různých nadstaveb, a proto bude součástí přednášek seznámení se dvěmi nejdůležitějšími, tedy s GLU a GLUT. Tyto knihovny poskytují některé pokročilejší funkce, jako jsou NURBS či zobecněné válce.
Informace učitele
Výuka proběhne ve stanovenách dnech vždy po 3 týdnech formou 2 hodiny výklad přednášejícího, 4 hodiny výklad spojený s prací na počítačích.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro1999/P112