FI:VB001 English Exam - Informace o předmětu
VB001 English Exam
Fakulta informatikypodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/0. 1 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Eva Rudolfová (přednášející)
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Vašíčková (přednášející)
Mgr. Antonín Zita, M.A., Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Dana Otychová (pomocník)
PhDr. Ivana Tulajová (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Rudolfová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě informatiky – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Eva Rudolfová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě informatiky – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Enrolment prerequisite for this exam is the completion of the VB035 and VB036 courses or the knowledge of the grammar, vocabulary, and phrases taught at these courses.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analýza a zpracování obrazu (program FI, N-VIZ)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- Bioinformatika a systémová biologie (program FI, N-UIZD)
- Bioinformatika (program FI, B-AP)
- Computer Games Development (program FI, N-VIZ_A)
- Computer Graphics and Visualisation (program FI, N-VIZ_A)
- Computer Networks and Communications (program FI, N-PSKB_A)
- Cybersecurity Management (program FI, N-RSSS_A)
- Formální analýza počítačových systémů (program FI, N-TEI)
- Grafický design (program FI, N-VIZ)
- Graphic Design (program FI, N-VIZ_A)
- Hardware Systems (program FI, N-PSKB_A)
- Hardwarové systémy (program FI, N-PSKB)
- Image Processing and Analysis (program FI, N-VIZ_A)
- Informační bezpečnost (program FI, N-PSKB)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-EB)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-FY)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-IO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-MA)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-TV)
- Informatika (program FI, B-INF) (2)
- Informatika ve veřejné správě (program FI, B-AP)
- Informatika ve vzdělávání (program FI, B-IVV) (2)
- Information Security (program FI, N-PSKB_A)
- Kvantové a jiné neklasické výpočetní modely (program FI, N-TEI)
- Kyberbezpečnost (program FI, B-CS)
- Matematická informatika (program FI, B-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, B-IN)
- Počítačová grafika a vizualizace (program FI, N-VIZ)
- Počítačová grafika a zpracování obrazu (program FI, B-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, B-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, N-PSKB)
- Počítačové systémy a zpracování dat (program FI, B-IN)
- Principy programovacích jazyků (program FI, N-TEI)
- Programování a vývoj aplikací (program FI, B-PVA)
- Programovatelné technické struktury (program FI, B-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, N-IN)
- Řízení kyberbezpečnosti (program FI, N-RSSS)
- Řízení vývoje služeb (program FI, N-RSSS)
- Řízení vývoje softwarových systémů (program FI, N-RSSS)
- Services Development Management (program FI, N-RSSS_A)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (program FI, N-AP)
- Sociální informatika (program FI, B-AP)
- Software Systems Development Management (program FI, N-RSSS_A)
- Software Systems (program FI, N-PSKB_A)
- Softwarové systémy (program FI, N-PSKB)
- Strojové učení a umělá inteligence (program FI, N-UIZD)
- Učitel informatiky a správce sítě (program FI, N-UCI)
- Učitelství informatiky pro střední školy (program FI, N-UCI) (2)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, B-IN)
- Vývoj počítačových her (program FI, N-VIZ)
- Zpracování a analýza rozsáhlých dat (program FI, N-UIZD)
- Zpracování přirozeného jazyka (program FI, N-UIZD)
- Cíle předmětu
- Students should be able to: understand specialized articles; use the language fluently; write formal texts; talk about a wide range of IT related topics; provide relevant explanations and arguments; give clear descriptions and presentations; answer questions and interact fluently and spontaneously.
- Výstupy z učení
- Students will be able to - communicate in English about their field of study; - write formal emails (requests, applications, complaints etc.); - understand spoken and written English on general and general academic level + their field of expertise; - present their ideas/ findings efficiently; - interact efficiently and politely with others - negotiate, debate, cooperate and solve problems constructively; - think critically and argue in an informed way; - plan and reflect, provide and receive feedback and act upon it.
- Osnova
- Grammar, vocabulary and phrases at B2 level; these include: - past, present, and future tenses - conditional sentences - modal verbs - passives - wish clauses - reported speech - relative clauses, participles - adverbs and prepositions - gerund vs. infinitive - question tags - comparisons, quantifiers - articles, determiners, countable/uncountable nouns
- English for Specific Purposes, English for Academic Purposes
- Listening, reading, writing and speaking skills
- Literatura
- povinná literatura
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for Cambridge first : for students preparing for the Cambridge English First exam. Second edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 319 stran. ISBN 9781447903055. info
- doporučená literatura
- VERMAAT, Misty, Susan L. SEBOK, Steven M. FREUND, Jennifer T. CAMPBELL a Mark FRYDENBERG. Discovering computers 2016 : tools, apps, devices, and the impact of technology. [Boston]: Cengage Learning, 2016, 1 svazek. ISBN 9781305391857. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- neurčeno
- FITZGERALD, Patrick, Marie MCCULLAGH a Carol TABOR. English for ICT studies : in higher education studies : teacher's book. Reading: Garnet Publishing, 2011, 276 stran. ISBN 9781859645208. info
- MANN, Malcolm a Steve TAYLORE-KNOWLES. Destination B2 : grammar and vocabulary with answer key. 1st publ. Oxford: Macmillan, 2006, 254 s. ISBN 9780230035386. info
- Výukové metody
- A written test and an oral examination.
- Metody hodnocení
- The examination consists of two parts: a written test and an oral examination. In order to be able to sit for the oral part of the exam, students need to reach a minimum score of 60% in the test (excluding the formal email).
The written test is an online Use of English Test based on upper-intermediate grammar. Students can be exempt from most of the written part of the exam (but they still have to take the email writing part and the oral part) if they have the following certificates (not older than four years): Cambridge English: First (previously FCE), Advanced (previously CAE), Proficiency (previously CPE); IELTS band score 5.5/6.5 or higher; TOEFL iBT Total score 87 or higher. Secondary school exams (i.e. maturita) are not accepted. Students must submit their certificate to CJV FI head one month prior to the start of the exam period in which they wish to take VB001. The formal email is compulsory for all students and is based on the instructions on writing formal emails that are part of the English I curriculum.
The oral examination has two parts: an online presentation on an IT-related topic delivered in front of an audience followed by a discussion based on one of the presentations. To facilitate the discussion, students need to prepare a handout to complement their presentations. The following criteria are taken into consideration for the presentation part, so students are strongly advised to bear those in mind while presenting: good content, clear structure, good conclusion, usage of signposting, correct usage of English (self-correction is possible and welcomed), relevant range of vocabulary and correct pronunciation (avoiding irritating mistakes), stress and intonation, quality and language of visuals and references (excluding wikipedia), eye contact with the audience and proper body language, good timing, handling the Q&A session and overall impression (fun, passion, expertise, effort..., fluency, dress code). For the discussion, students are expected to bring a good-quality handout (FI unified style, goal of presentation, bullet points, question for discussion) and be active within the discussion. This includes turn-taking, negotiating, agreeing and disagreeing using relevant and appropriate language. The whole group is also rewarded a point if they reach a conclusion.
The level of the exam is B2 of the Common European Framework (Upper Intermediate). - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2020/VB001