FI:U290 Psychologie - Course Information
U290 Psychologie
Faculty of InformaticsSpring 1997
- Extent and Intensity
- 2/1. 0 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: k (colloquium), z (credit).
- Teacher(s)
- Milada Hradecká (lecturer)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Informatics (programme FI, M-IN)
- Upper Secondary School Teacher Training in Informatics (programme FI, M-SS)
- Syllabus (in Czech)
- Předmět a odvětví psychologie v minulosti a současnosti z hlediska významu pro učitele.
- Hlavní psychologické směry 19. a 20. století a jejich význam pro současné pojetí psychiky, její biologická a sociální podmíněnost.
- Poznávací, emocionální a volní procesy a stavy.
- Psychologie osobnosti a metody jejího poznávání.
- Vývoj psychiky v období dospívání, výchovné problémy v tomto období.
- Školní třída jako sociální skupina, postavení jedince ve skupině.
- Základní kategorie sociálně psychologické.
- Psychologická analýza vyučovacího procesu, psychologické základy didaktických zásad.
- Psychologie učení, druhy, podmínky a zákony učení.
- Faktory motivace učení.
- Hodnocení učebních výsledků, školní úspěšnost a neúspěšnost a její intelektové a mimointelektové příčiny.
- Psychologická analýza výchovného působení, základy mravní výchovy.
- Osobnost učitele.
- Duševní hygiena ve výuce a výchově dospívajících.
- Modely některých školských situací v práci s dospívajícími a jejich řešení.
- Náročné životní situace a chování člověka v nich (konflikty, stres, frustrace, deprivace), typy obranných mechanismů.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Spring 1997, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fi/spring1997/U290