FI:PV240 Service marketing intro - Informace o předmětu
PV240 Základy marketingu služeb
Fakulta informatikyjaro 2013
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. (přednášející), Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Jitka Kitner (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 8:00–9:50 G101
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty základům marketingového řízení ve službách, jež se opírá o znalost a využívání empirických údajů (dat). Důležitou součástí je metodologická podstata marketingového informačního systému (MIS). Získané znalosti se jim mohou hodit jak v manažerské a podnikatelské činnosti, tak také v každodenním osobním životě.
- Osnova
- Obsah předmětu:
- 1. Základní principy a význam marketingu (dotace 2/0) Marketing jako práce s informacemi
- 2. Marketingové řízení (dotace 2/0)
Marketingové řízení
Marketingové strategie
Marketingový plán
3. Marketingové prostředí a analýza portfolia (dotace 2/0) - 4. Marketingová informační soustava ve službách (dotace 6/0)
Předmět marketingového průzkumu a jeho operacionalizace
Techniky sběru a zpracování marketingových informací
Vymezení a výběr jednotek marketingového průzkumu - 5. Marketingové postupy (dotace 4/0)
Chování zákazníka
Segmentace trhu - 6. Marketingový mix (dotace 6/0)
Produkt
Cena
Distribuce
Marketingová komunikace
Lidé - 7. Specifika marketingu služeb (dotace 2/0)
- Literatura
- doporučená literatura
- FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, viii, 152. ISBN 9788025119426. info
- FORET, Miroslav, Petr PROCHÁZKA a Tomáš URBÁNEK. Marketing : základy a principy. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2005, vi, 149. ISBN 8025107906. info
- FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 8024703858. info
- neurčeno
- FORET, M. Marketing research. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2012. 72 s. ISBN 978-80-7375-592-8.
- Výukové metody
- Látka je dostupná v doporučené studijní literatuře. Proto budou jednotlivá témata probírána na přednáškách spíše formou společných diskusí a hledání odpovědí na otázky studentů. Dále budou procvičována na konkrétních příkladech a ve vlastní v seminární práci. Předpokládá se aktivní přístup studentů v průběhu celého semestru. Ve výsledném hodnocení předmětu bude zohledněna i úroveň vlastní seminární práce i aktivní účast na přednáškách.
- Metody hodnocení
- Průběžné hodnocení na přednáškách po dobu semestru. Závěrečná zkouška je ústní, případně písemná.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2013/PV240