FI:PV097 Výtvarná informatika - Informace o předmětu
PV097 Výtvarná informatika
Fakulta informatikyjaro 2018
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 8:00–9:50 A218
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- Znalosti algoritmů počítačové grafiky (v rozsahu předmětu PB009 Principles of Computer Graphics). Základní znalost programování. Kreativní myšlení a umělecké dovednosti jsou přínosem.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět se věnuje počítačem podporovanému výtvarnému projevu. Studenti získají jak teoretické, tak pratické znalosti o jednotlivých tématech (fraktály, mozaiky, uzly, ...).
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět principům tvorby děl výtvarné informatiky;
intepretovat existující díla;
vytvářet nová výtvarná díla s využitím dostupných programových prostředků;
Navrhnout a implementovat vlastní esteticky produktivní algoritmy. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat a popsat existující díla z oblasti výtvarné informatiky
- použít existujicí programové nástroje pro vytváření výtvarných děl z oblasti výtvarné informatiky
- navrhout a implementovat vlastní aplikaci pro generovaní výtvarných děl z oblasti výtvarné informatiky - Osnova
- Počítačová podpora výtvarného umění.
- Stručná historie počítačového umění.
- Esteticky produktivní algoritmy.
- Generovaný ornament.
- Mozaiky.
- Uzly.
- Fraktální grafika.
- Bioart.
- Komunikační grafika a vnímání obrazu.
- Nefotorealistické vykreslování
- Procedurální generování 3D modelů, možnosti jejich realizace (3D tisk a další).
- Literatura
- JABLAN, Slavik V. Theory of symmetry and ornament. Beograd: Matematički institut, 1995, 331 s. ISBN 8680593176. info
- BARNSLEY, M. F. Fractals everywhere. 2nd ed. Boston: Academic Press Professional, 1993, XIV, 531. ISBN 0120790610. info
- CAILLOIS, Roger. Zobecněná estetika. Vydání první. Praha: Odeon - nakladatelství krásné literatury a umění, 1968, 258 stran. URL info
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení.
- Metody hodnocení
- Povinná docházka na cvičení - je vyžadováno alespoň pět účastí ze sedmi seminářů;
Tvorba grafických prací během cvičení - studenti musí odevzdat alespoň tři akceptovatelné grafické práce;
Závěrečný projekt - studenti musí navrhnout a implementovat vlastí aplikaci z oblasti výtvarné informatiky. Je hodnocena originalita tématu, programátorská náročnost a kvalita zpracování aplikace. - Informace učitele
- Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2018/PV097