FI:PV239 Vývoj pro mobilní platformy - Informace o předmětu
PV239 Vývoj aplikací pro mobilní platformy
Fakulta informatikyjaro 2022
- Rozsah
- 2/1/1. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jakub Dubrovský (cvičící)
Ing. Roman Jašek (cvičící)
Ing. Jan Maděra (cvičící)
Mgr. Rastislav Mirek (cvičící)
Ing. Michal Slavík (cvičící)
Mgr. Ondřej Slimák (pomocník)
RNDr. Jaroslav Škrabálek, MBA (pomocník) - Garance
- doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 17. 2. až Čt 12. 5. Čt 14:00–15:50 A217
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV239/Flutter: Út 15. 2. až Út 10. 5. Út 18:00–19:50 A218, R. Mirek, M. Slavík
PV239/iOS: Pá 18. 2. až Pá 13. 5. Pá 12:00–13:50 A217, J. Dubrovský
PV239/Xamarin: Út 15. 2. až Út 10. 5. Út 16:00–17:50 A218, R. Jašek - Předpoklady
- PV256 Úvod do vývoje pro Android || SOUHLAS
Pokročilá znalost programování, jejíž krátký popis je nutnou součástí Žádosti o souhlas se zápisem předmětu. Do žádosti o souhlas se zápisem prosím uveďte i platformu, o kterou máte zájem a svou motivaci pro zápis kurzu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 5/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Analýza a zpracování obrazu (program FI, N-VIZ)
- Bioinformatika a systémová biologie (program FI, N-UIZD)
- Computer Games Development (program FI, N-VIZ_A)
- Computer Graphics and Visualisation (program FI, N-VIZ_A)
- Computer Networks and Communications (program FI, N-PSKB_A)
- Cybersecurity Management (program FI, N-RSSS_A)
- Formální analýza počítačových systémů (program FI, N-TEI)
- Grafický design (program FI, N-VIZ)
- Graphic Design (program FI, N-VIZ_A)
- Hardware Systems (program FI, N-PSKB_A)
- Hardwarové systémy (program FI, N-PSKB)
- Image Processing and Analysis (program FI, N-VIZ_A)
- Informační bezpečnost (program FI, N-PSKB)
- Informatika (program FI, B-INF) (2)
- Informatika ve vzdělávání (program FI, B-IVV) (2)
- Information Security (program FI, N-PSKB_A)
- Kvantové a jiné neklasické výpočetní modely (program FI, N-TEI)
- Nasazení a provoz softwarových systémů (program FI, N-SWE)
- Návrh a vývoj softwarových systémů (program FI, N-SWE)
- Počítačová grafika a vizualizace (program FI, N-VIZ)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, N-PSKB)
- Principy programovacích jazyků (program FI, N-TEI)
- Programování a vývoj aplikací (program FI, B-PVA)
- Řízení kyberbezpečnosti (program FI, N-RSSS)
- Řízení vývoje služeb (program FI, N-RSSS)
- Řízení vývoje softwarových systémů (program FI, N-RSSS)
- Services Development Management (program FI, N-RSSS_A)
- Software Systems Development Management (program FI, N-RSSS_A)
- Software Systems (program FI, N-PSKB_A)
- Softwarové systémy (program FI, N-PSKB)
- Strojové učení a umělá inteligence (program FI, N-UIZD)
- Učitel informatiky a správce sítě (program FI, N-UCI)
- Učitelství informatiky pro střední školy (program FI, N-UCI) (2)
- Vývoj počítačových her (program FI, N-VIZ)
- Zpracování a analýza rozsáhlých dat (program FI, N-UIZD)
- Zpracování přirozeného jazyka (program FI, N-UIZD)
- Cíle předmětu
- Kurz se zaměřuje na koncepty vývoje pro mobilní platformy, které představují v současné době moderní a rozšířený trend vývoje softwaru. V rámci kurzu budou představeny zejména koncepty a specifika mobilních platforem jako takových. Dále bude představena architektura a principy vývoje na platformě Google Android, Apple iOS (iPhone/iPad), Flutter a Xamarin (multiplatformní vývoj). V rámci kurzu se vypracuje také týmový projekt, kde si studenti vyzkouší návrh a vývoj mobilní aplikace na zvolené platformě v praxi.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu student bude:
- znát základní kroky, nástroje a techniky doprovázející proces vývoje mobilních aplikací
- znát specifika majoritních mobilních platforem - Android a iOS - a multiplatformního vývoje ve Flutter and Xamarin
- ovládat prostředí Android Studio (pro Google Android), XCode (pro iOS aplikace) a Visual Studio (pro Xamarin) ve všech jeho důležitých aspektech. - Osnova
- Úvod do vývoje a specifik mobilních platforem
- Koncepty programování, architektura a SDK na platformě Android
- Koncepty programování, architektura a SDK na platformě iOS
- Koncept multiplatformního vývoje a platforma Flutter a Xamarin
- Základy uživatelského rozhraní pro mobilní zařízení
- Bezpečnost mobilních platforem
- Projekt
- Literatura
- doporučená literatura
- The Swift Programming Language (Swift 2.1), available at: https://itunes.apple.com/us/book/swift-programming-language/id881256329.
- developer.android.com
- Výukové metody
- seminární forma, povinná docházka, týmový projekt
- Metody hodnocení
- Kurz je založen na aktivní participaci studentů. Jako výstup studenti vypracují v samostatných týmech o 2-3 lidech závěrečný projekt a připraví jeho prezentaci (v rozsahu 5 minut) pro ostatní účastníky kurzu. Pro úspěšné absolvování je třeba aktivní particiapace na přednáškách, úspěšné vypracování a odprezentování projektu a splnění náležitostí uvedených cvičícím.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2022/PV239