FI:PV239 Vývoj pro mobilní platformy - Informace o předmětu
PV239 Vývoj aplikací pro mobilní platformy
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 2/1/1. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Roman Jašek (cvičící)
Ing. Jan Maděra (cvičící)
Mgr. Rastislav Mirek (cvičící)
Mgr. Lubomír Pisk (pomocník)
Mgr. Ondřej Slimák (pomocník)
RNDr. Jaroslav Škrabálek, MBA (pomocník) - Garance
- doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 14:00–15:50 Virtuální místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV239/Flutter: St 18:00–19:50 Virtuální místnost, R. Mirek
PV239/Xamarin: Po 9:00–10:50 Virtuální místnost, R. Jašek, O. Slimák - Předpoklady
- PV256 Úvod do vývoje pro Android || SOUHLAS
Pokročilá znalost programování, jejíž krátký popis je nutnou součástí Žádosti o souhlas se zápisem předmětu. Do žádosti o souhlas se zápisem prosím uveďte i platformu, o kterou máte zájem a svou motivaci pro zápis kurzu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz se zaměřuje na koncepty vývoje pro mobilní platformy, které představují v současné době moderní a rozšířený trend vývoje softwaru. V rámci kurzu budou představeny zejména koncepty a specifika mobilních platforem jako takových. Dále bude představena architektura a principy vývoje na platformě Google Android, Apple iOS (iPhone/iPad), Flutter a Xamarin (multiplatformní vývoj). V rámci kurzu se vypracuje také týmový projekt, kde si studenti vyzkouší návrh a vývoj mobilní aplikace na zvolené platformě v praxi.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu student bude:
- znát základní kroky, nástroje a techniky doprovázející proces vývoje mobilních aplikací
- znát specifika majoritních mobilních platforem - Android a iOS - a multiplatformního vývoje ve Flutter and Xamarin
- ovládat prostředí Android Studio (pro Google Android), XCode (pro iOS aplikace) a Visual Studio (pro Xamarin) ve všech jeho důležitých aspektech. - Osnova
- Úvod do vývoje a specifik mobilních platforem
- Koncepty programování, architektura a SDK na platformě Android
- Koncepty programování, architektura a SDK na platformě iOS
- Koncept multiplatformního vývoje a platforma Flutter a Xamarin
- Základy uživatelského rozhraní pro mobilní zařízení
- Bezpečnost mobilních platforem
- Projekt
- Literatura
- doporučená literatura
- developer.android.com
- The Swift Programming Language (Swift 2.1), available at: https://itunes.apple.com/us/book/swift-programming-language/id881256329.
- Výukové metody
- seminární forma, povinná docházka, týmový projekt
- Metody hodnocení
- Kurz je založen na aktivní participaci studentů. Jako výstup studenti vypracují v samostatných týmech o 2-3 lidech závěrečný projekt a připraví jeho prezentaci (v rozsahu 5 minut) pro ostatní účastníky kurzu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2021/PV239