FSpS:T138 Introduction to Marketing and - Course Information
T138 Introduction to Marketing and Economics
Faculty of Sports StudiesAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 1/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- T138/1: Tue 15:00–15:45 K113, Š. Dvořáková
T138/2: Tue 15:50–16:35 K113, Š. Dvořáková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Education and Sport (programme FSpS, B-TV)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka tohoto předmětu má poskytnout možnost studentům získat základní znalosti ekonomických pojmů a pomoci jim v orientaci v elementárních pojmech ekonomie a marketingu.
- Syllabus (in Czech)
- Marketing: - Základní pojmy markrtingu - Výrobková politika - Cenová politika - Distribuční politika - Komunikační politika
- Ekonomie: - Základní makroekonomické pojmy - Základy managementu - Základní mikroekonomické pojmy - Daňová soustava - Základy podnikové ekonomiky
- Literature
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška z předmětu: Ústní forma zkoušky, posluchači budou odpovídat na 2 okruhy otázek (část ekonomie a marketing)
- Language of instruction
- Czech
- Teacher's information
- http://www.fsps.muni.cz/~danhelova
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2004/T138