bk1005 Úvod do studia sportů

Fakulta sportovních studií
podzim 2009
Rozsah
8/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk1005/uv_p: Pá 25. 9. 16:00–17:20 jídelna, Pá 30. 10. 8:00–10:00 K205, Pá 20. 11. 16:30–18:30 K113, M. Lukášek
Předpoklady
(! bk017 Sportovní edukace I ) && ! NOW( bk017 Sportovní edukace I )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je koncipován jako teoretická propedeutika k jednotlivým sportovním odvětvím a disciplínám. Student získá základní znalosti o struktuře charakteristických sportů. Aplikace těchto informací do praktických cvičení mu umožní individuální aktivitu při procesu motorického učení jednotlivých sportů. Interdisciplinární východiska předmětu lze najít v disciplínách, jakými jsou: teorie sportovního tréninku, fyziologie, antropomotorika, anatomie, biochemie, psychologie a pedagogika.
Osnova
  • Osnova: Úvodní hodina – seznámení s problematikou studia Struktura seminární práce, zásady Základní rozdělení sportů Hledisko kinematické, biomechanické a fyziologické Determinanty výkonu v plavání Determinanty výkonu ve hrách Determinanty výkonu v úpolových sportech Determinanty výkonů v atletice Determinanty výkonů v gymnastických disciplínách Základní informace o zimních kurzech, materiální vybavení, technika
Literatura
  • DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. 3. vyd. Praha: Olympia, 2009, 331 s. ISBN 9788073761301. info
  • KOMEŠTÍK, Blahoslav. Kinantropologie - Antropomotorika - Metodologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 64 s. ISBN 8024412845. info
Výukové metody
Teoretické přednášky
Metody hodnocení
Požadavkem k absolvování je napsání testu (technika, determinanty konkrétních sportů). Test obsahuje 30 uzavřených testových otázek v celkové hodnotě 50 bodů, pro splnění je třeba získat 35 bodů. V testu student prokáže jak teoretické znalosti, tak i schopnost aplikace těchto znalostí v konkrétní problematice.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011.