FSpS:np1002 Psychologie pro učitele - Informace o předmětu
np1002 Psychologie pro učitele
Fakulta sportovních studiípodzim 2010
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jana Veselá, PhD. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np1002/prednaska: Čt 11:40–13:10 B11/305, J. Veselá
- Předpoklady
- (! np005 Společenské vědy V ) && !NOW( np005 Společenské vědy V )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty informacemi potřebnými pro pedagogickou praxi - vývojová psychologie, teorie učení a strategie efektivního učení, ožehavá témata jako šikana, stres učitele, odměny a tresty, aj.
- Osnova
- Otázky z vývojové psychologie. Definice vývoje, periodizace vývoje, chrakteristika jednotlivých vývojových období od prenatálního až po stáří. Problematika učení v jednotlivých obdobích. Psychologie vyučování a výchovy - výchova, styly výchovy a výchovné metody. Rizika některých výchovných metod. Teorie učení, styly učení, podmínky pro učení. Konstruktivismus a učení. Psychologické aspekty učietlství, osobnostní kompetence učitele. Komunikace s žákem a rodiči. Zvládání třídy.
- Literatura
- LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, 368 stran. ISBN 9788024712840. URL info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Translated by Karel Balcar. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Vývojová psychologie. Brno, 2003, 84 s. info
- ČÁP, Jan a Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- Vývojová psychologie :dětství, dospělost, stáří. Edited by Marie Vágnerová. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 522 s. ISBN 80-7178-308-0. info
- MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7. info
- Výukové metody
- přednášky
- Metody hodnocení
- Esej, písemný test
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2010/np1002