FSpS:bk2039 Management - Informace o předmětu
bk2039 Management
Fakulta sportovních studiíjaro 2013
- Rozsah
- 7/7. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 22. 2. 15:20–16:50 E34/225 - seminární místnost, Pá 1. 3. 9:00–10:30 E34/225 - seminární místnost, Pá 12. 4. 12:25–14:40 B11/305
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, B-TV) (2)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management sportu) (2)
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování předmětu "Management" bude student schopen:
- interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu,
- uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a v organizačním rozvoji,v organizaci a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí,
- analyzovat prostředí ziskové či neziskové organizace. - Osnova
- 1. Pojmy managementu
- 2. Situační analýza prostředí
- 3. Manažer
- 4. Plánování - obsah plánování, stanovení cílů, osobní plány, time management, podnikové plány, práce a volný čas
- 5. Vedení - definice, způsoby vedení, sdílené rozhodování, autorita
- 6. Rozhodování - rozhodovací proces, rozhodovací analýza, metody rozhodování
- 7. Organizování - obsah organizování, organizační struktura podniku, řídící orgány, kultura organizace
- 8. Kontrola - pojem a obsah, kontrolní systémy, druhy kontroly
- 9. Krizový management - krize, příčiny krizí v podnicích, průběh krize, jak se chovat v krizových situacích
- 10. Management změn - proces změn, druhy změn
- Literatura
- Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
- JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
- Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
- BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
- DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 8071694223. info
- Výukové metody
- přednášky
řešení případových studií - Metody hodnocení
- Písemná a ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2013/bk2039