FSpS:np1012 Úvod do pedagogické praxe - Informace o předmětu
np1012 Úvod do pedagogické praxe
Fakulta sportovních studiípodzim 2011
- Rozsah
- 0/1. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np1012/s1: Čt 11:50–13:25 ZŠ Úvoz 55, Š. Maleňáková
np1012/s10: Čt 10:00–11:35 ZŠ Sirotkova 36
np1012/s11: Pá 8:00–9:35 ZŠ Sirotkova 36
np1012/s12: Pá 8:00–9:35 ZŠ Sirotkova 36
np1012/s2: Čt 11:50–13:25 ZŠ Úvoz 55, Š. Maleňáková
np1012/s3: Pá 8:00–9:35 ZŠ Úvoz 55, Š. Maleňáková
np1012/s4: Pá 8:00–9:35 ZŠ Úvoz 55, Š. Maleňáková
np1012/s5: Pá 12:45–14:20 ZŠ Úvoz 55, Š. Maleňáková
np1012/s6: Pá 12:45–14:20 ZŠ Úvoz 55, Š. Maleňáková
np1012/s7: Čt 8:00–9:35 ZŠ Sirotkova 36
np1012/s8: Čt 8:00–9:35 ZŠ Sirotkova 36
np1012/s9: Čt 10:00–11:35 ZŠ Sirotkova 36 - Předpoklady
- (! np021 Úvod do pedagogické praxe ) && !NOW( np021 Úvod do pedagogické praxe )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
;
-orientace v praktické i teoretické oblasti základního školství;
-aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi ;
-vyjmenovat, popsat a pracovat se školní dokumentací ;
-analyzovat a zhodnotit vyučovací jednotku tělesné výchovy z pohledu efektivity využití času a intenzity zatížení žáků ;
-posoudit výchovně vzdělávací činnost učitele tělesné výchovy ;
-naplánovat, sestavit a prakticky vést část hodiny tělesné výchovy (mikrovýstup) ;
-analyzovat a posoudit vlastní výstup nebo výstup jiného studenta na základě videozáznamu, popsat problémová místa a navrhnout řešení - Osnova
- 1.hospitace na ZŠ;
- 2.sběr údajů o efektivitě a intenzitě vyučovací jednotky;
- 3.diagnostikování činnosti učitele a žáků;
- 4.didaktické výstupy studentů (první samostatné pokusy, mikrovyučování, modelové vyučování);
- 5.analýza videozáznamů
- Literatura
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. 2007. Dostupný na www.msmt.cz/vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdělávání-verze-2007
- DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
- JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005, 178 s. ISBN 8024609738. info
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 103 s. Skriptum, edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-033-6. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila a Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- Tělesná výchova : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 36 s. info
- FIALA, Václav. Základní názvosloví tělesných cvičení. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1971, 213 s. URL info
- Výukové metody
- teoretická i praktická příprava formou seminářů a cvičení
- Metody hodnocení
- -100% účast;
-zpracování zadaných úkolů a šetření;
-vedení pedagogické dokumentace(hospitační záznamy, protokoly -šetření, přípravy na mikrovýstupy);
-úspěšné absolvování didaktických výstupů;
-příspěvky do diskusního fora k videozáznamům;
Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2011/np1012