FSpS:np1050 Kulturní pedagogika - Informace o předmětu
np1050 Kulturní pedagogika pro učitele
Fakulta sportovních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (přednášející)
Mgr. Roman Franc (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np1050/01: Čt 10:40–11:25 B11/311, R. Franc
np1050/02: Čt 9:50–10:35 B11/311, R. Franc - Předpoklady
- (! np008 Kulturní pedagogika ) && ! NOW( np008 Kulturní pedagogika ) && ! NOW( np1051 Aktuální problémy v soudobé společnosti )
Společenskovědní přehled na úrovni gymnázia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou:
osvojení odborné terminologie kulturní pedagogiky; porozumění humanistické koncepci soudobé kulturní pedagogiky; analýza kulturní edukace vybraných kulturních zařízení.
Na konci kurzu bude student schopen: vysvětlit soudobé trendy kulturní edukace; interpretovat edukační možnosti kulturních zařízení; analyzovat nabídky kulturních zařízení pro dětí a mládež; vytvořit koncepci efektivní spolupráce s kulturními zařízeními. - Osnova
- 1. Kulturní zařízení – typy a možnosti využití
- 2. Funkce kulturních zařízení
- 3. Kulturní edukace a kulturní pedagogika
- 4. Požadavky na kulturní edukaci dětí a mládeže
- 5. Internetové prezentace kulturních zařízení
- 6. Analýza webových stran kulturních zařízení
- 7. Dětské muzeum – prototyp moderní kulturní instituce
- 8. Metodika návštěvy kulturního zařízení
- Literatura
- povinná literatura
- JAGOŠOVÁ, Lucie. Návštěvníci muzea. In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 167-202. Kultura a edukace 1. ISBN 978-80-7315-207-9. info
- doporučená literatura
- JŮVA, Vladimír. Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky. In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 7-68. Kultura a edukace, 1. ISBN 978-80-7315-207-9. info
- POL, Milan. Škola v proměnách. 1. plus 1. dotisk. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 196 s. ISBN 978-80-210-4499-9. info
- JŮVA, Vladimír. Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. 1. vyd. Brno: Paido, 2004, 270 s. ISBN 80-7315-090-5. info
- HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998, 142 s. neoznačeno. ISBN 80-7204-084-7. info
- Výukové metody
- Přednáška, skupinová diskuze, individuální konzultace, individuální domácí práce
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné absolvování je nutná aktivní účast, příprava a prezentace domácí práce
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/~juva
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2012/np1050