FSpS:T141 Basics of Psychology II - Course Information
T141 Psychology for Teachers II
Faculty of Sports StudiesSpring 2003
- Extent and Intensity
- 1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Timetable of Seminar Groups
- T141/01: Tue 19:40–20:25 aula Údolní
T141/02: Tue 19:40–20:25 aula Údolní
T141/03: Tue 19:40–20:25 aula Údolní - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Základy psychologie vývojové, sociální a pedagogické.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Předmět vývojové psychologie, metody, zákonitosti vývoje, činitelé vývoje, periodizace vývoje. 2. Charakteristika psychického vývoje jedince od kojeneckého po předškolní období. (Vývoj motorický, rozumový, sociální a emoční). 3. Charakteristika psychického vývoje jedince ve školním věku, pubertě a adolescenci. 4. Charakteristika období dospělosti a stáří. 5. Předmět sociální psychologie. peoces socializace, sociální učení, humanizace. 6. Sociální percepce, atribuce, kognitivní schemata, stereotypy ve vnímání a posuzování druhých lidí. 7. Interakce a komunikace. verbální a neverbální komunikace. 8. Sociální skupina, typy, vlastnosti skupin. Pracovní tým, spolupráce, kompetice. 9. Konflikty a jejich řešení. 10. Efektivní a zdravá komunikace. Transakční analýza, asertivita, NLP apod. 11. Předmět pedagogické psychologie. Psychologie výchovy, výchovné styly, odměny a tresty. 12. Psychologie učení, teorie, podmínky učení, styly učení. 13. Psychologie vyučování, psychodidaktika, sgtrukturování učiva a učebnice. 14.Klima školní třídy, klima školy. 15. Poruchy psychického vývoje. Poruchy chování a učení. Zvládání školní třídy. 16. Základy psychologického (školního) poradenství a krizová intervence.
- Literature
- ČÁP, Jan and Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- Vývojová psychologie :dětství, dospělost, stáří. Edited by Marie Vágnerová. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 522 s. ISBN 80-7178-308-0. info
- NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vydání 1. Praha: Academia, 1999, 287 stran. ISBN 8020006907. info
- ŘEZÁČ, Jaroslav. Sociální psychologie. 1st ed. Brno: PAIDO, 1998, 268 pp. ISBN 80-85931-48-6. info
- MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7. info
- LANGMEIER, Josef and Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie [Langmeier, 1998]. Vyd. 3., přeprac. a dopl., v. Praha: Grada Publishing, 1998, 343 s. : i. ISBN 80-7169-195-X. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy sociální psychologie. Brno: Cerm, 1998, 181 stran. ISBN 8072040642. info
- Základy sociální psychologie. Edited by Nicky Hayesová - Irena Štěpaníková. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 165 s. ISBN 80-7178-198-3. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 170 s. ISBN 8071844888. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 66 s. ISBN 807184487X. info
- MAREŠ, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš SVATOŠ and Vlastimil ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 91 s. : il. ISBN 80-210-1444-X. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 353 s. ISBN 8071843172. info
- MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 161 s. info
- HELUS, Zdeněk. Psychologie školní úspěšnosti žáků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 263 s. URL info
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Spring 2003, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2003/T141