FSpS:np022 Pedagogická praxe souvislá I - Informace o předmětu
np022 Pedagogická praxe I
Fakulta sportovních studiíjaro 2006
- Rozsah
- 3T. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. - Předpoklady
- np021 Úvod do pedagogické praxe
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem pedagogické praxe souvislé I je seznámení s terénem základní školy a administrativní stránkou praxe (pedagogická dokumentace o žákovi - katalogové listy, třídní výkaz, třídní kniha, žákovská knížka, vysvědčení, žádost o uvolnění z TV, zápis o školním úrazu atd.), prohloubit si způsobilost analyzovat a hodnotit tělovýchovný proces pomocí měření srdeční frekvence. Na základě teoretických didaktických, pedagogických a psychologických vědomostí, pod vedením cvičných učitelů, připravit a realizovat různé typy vyučovacích jednotek, ověřit si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti. Studenti pracují ve 2 až 3 členných skupinách.
- Osnova
- Student absolvuje 2 týdny souvislé praxe na ZŠ v Brně. Celkový počet odučených hodin TV je 6 a 6 rozborových hodin se cvičným učitelem. Dále student absolvuje alespoň 2 náslechy a 1 hodinu měření u cvičného učitele, 4 náslechy aktivní a 4 pasivní v hodinách jiného studenta a účastní se rozborů těchto hodin. Další náslechy jsou doporučené. Student získává zkušenosti v samostatném vedení různých typů vyučovacích jednotek. Učí se základním didaktickým dovednostem: plánovat učivo, formulovat výchovné a vzdělávací cíle, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit vhodné didaktické prostředky, řešit kázeňské problémy, pracovat se základní pedagogickou dokumentací, provádět pedagogickou diagnostiku.
- Literatura
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- HURYCHOVÁ, Alena a Vlasta VILÍMOVÁ. Didaktika tělesné výchovy [Hurychová, 1997]. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 71 s. ISBN 80-210-1525-X. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila a Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- Tělesná výchova : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 36 s. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 103 s. Skriptum, edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-033-6. info
- Metody hodnocení
- 6 příprav na vyučovací jednotky ve škole včetně kartiček s průpravnou částí připomínkované cvičným učitelem, měření srdeční frekvence, zpětné vazby od hospitujících studentů, denní záznam činnosti na praxi, kladné hodnocení studenta na pedagogické praxi, přehled rozborových hodin vyplněné cvičným učitelem, dohody o provedení práce
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2006/np022