FSpS:bk912 Psychology in Experiential Ped - Course Information
bk912 Psychology in Experiential Pedagogy
Faculty of Sports StudiesSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Veronika Uhlířová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Veronika Uhlířová
Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- bk912/zp: Fri 13. 4. to Sun 15. 4. every day 19:00–20:00 Rekreační chata u brněnské přehrady, V. Uhlířová
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 50 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/50, only registered: 0/50, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/50 - Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozšíření pedagogických disciplín o psychologické aspekty zážitku v edukačním procesu dětí a mládeže. Studenti dostanou pro praxi využitelné základy v zážitkové pedagogice, díky sebezkušenostním cvičením se naučí využívat reflexi jako prostředek změny či osobnostního rozvoje a současně budou rozvíjet své kompetence vedoucího programů zážitkové pedagogiky.
- Syllabus (in Czech)
- 1)Vymezení pojmu zážitková pedagogika, zážitek, prožitek, učení 2)Role zážitkové pedagogiky v oblastech: výchova a učení, osobnostní rozvoj, náprava a terapie, diagnostika, zábava a rekreace 3)Sociální psychologie – skupina v zážitkové pedagogice ( styly vedení a vůdcovství, skupinová dynamika, skupinová spolupráce, vývoj skupiny) + nácvik 4)Vybraná témata – flow efekt, cyklus učení dle Kolba, komfortní zóna + nácvik 5)Role vedoucího v zážitkové pedagogice (kompetence, osobnost, sociální dovednosti) + nácvik 6)Problematika motivace účastníků k akci 7)Základ zážitkové pedagogiky – hra (schopnost zaměřit hru či techniku na rozvoj požadované kompetence, např. na spolupráci ve skupině, na empatii, strategii…) + nácvik 8)Vedení reflexe po aktivitě a její přenos do života + nácvik 9)Facilitace – seznámení s komunikační technikou významnou pro doprovázení účastníků programu zážit.pedagogiky (děti, mládež, rekreanti) + nácvik Kurz se bude skládat ze 2 částí: teorie a praktické cvičení sloužící k sebezkušenosti a naučení se reflektovat sebe sama a skupinu, u pokročilých i rozvoj dovednosti přenést reflektovanou zkušenost do praxe, uvést ve změnu. Podkladem celého kurzu je hra, respektive studenti se stanou účastníky hrového zážitkového programu, na kterém se principy zážitkové pedagogiky (viz osnova) naučí aplikovat a vnímat.
- Literature
- Volný čas a pedagogika zážitku - Vážanský Mojmír, PedF MU Brno, skripta 1992
- Gymnasion – Časopis pro zážitkovou pedagogiku, Praha: Prázdninová škola Lipnice, periodikum, č.1-4
- HERMOCHOVÁ, Soňa and Jan NEUMAN. Hry do kapsy : sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. IV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 1 sv. (nes. ISBN 80-7178-818-X. info
- Zlatý fond her :hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 80-7178-636-5. info
- Zlatý fond her :[výběr her a programů připravených pro kursy Prázdninové školy Lipnice]. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002, 165 s. ISBN 80-7178-660-8. info
- NEUMAN, Jan. Turistika a sporty v přírodě :[přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 197 s. ISBN 80-7178-391-9. info
- BRTNÍK, Jiří and Jan NEUMAN. Zimní hry na sněhu i bez něj :[sporty a další aktivity]. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 275 s. ISBN 80-7178-329-3. info
- NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 325 s. ISBN 80-7178-218-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 2 dny.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2007/bk912