FSpS:p003 Adapted PE - Course Information
p003 Applied Physical Education
Faculty of Sports StudiesSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (lecturer)
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Department of Health Promotion – Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. - Timetable of Seminar Groups
- p003/s1: Thu 9:45–10:30 malá těl. Vinařská, J. Kopřivová
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Regeneration and Nutrition in Sport (programme FSpS, B-TV)
- Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Course objectives
- Aim of this subject - have basic information about particular sorts of healthy handicaps and possibility of education and acceptable motion activities in relation to individual handicaps.
- Syllabus (in Czech)
- *Tělesnépostižení - charakteristika, klasifikace, vhodná cvičení a pohybové aktivity, možnosti seberealizace v oblasti sportu (setting voleyball, basketbal vozíčkářů, aaj.) *Mentální postižení- charakteristika, Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. Vhodná cvičení a pohybové hry, sport mentálně postižených(Boccia) *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, cvičení prostorové orientace, vhodná cvičení a pohybové hry na základě sluchového a taktilního vnímání, vhodné sporty (Showwdown, Goalball). * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, cíl a úloha TV a sportu, vhodná cvičení a pohybové hry na rozvoj taktilního a zrakového vnímání a prostorové orientace, vhodné sporty. * Specifické poruchy učení- charakteristika, možnosti nápravy a vzdělávání, vhodná cvičení a hry. * Poruchy chování - charakteristika, možnosti nápravy,vhodná cvičení a hry.
- Literature
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie (Speech Therapy). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie (Education of Individual with Intellectual Disabilities). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 pp. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
- FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií (Education of Children and Pupils with Epilepsy Specification). In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem (Education of Pupils with Autism). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 309 - 328, 19 pp. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá vždy v jarním semestru formou cvičení. Požadavky zápočtu je aktivní účast s průběžným plněním dílčích metodických výstupů. Taking active part in seminar and presentation of partial tasks
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: v jedné seminární skupině max. 20 studentů
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2008/p003