FSpS:np004i Integrative Special Education - Course Information
np004i Integrative Special Education
Faculty of Sports StudiesSpring 2008
- Extent and Intensity
- 1/1. 0 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D. (lecturer), Mgr. Pavla Třeštíková (deputy)
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (seminar tutor), Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. - Timetable of Seminar Groups
- np004i/p1: Wed 8:00–8:45 U212, D. Slavíková
np004i/s1: Wed 8:50–9:35 U212, D. Slavíková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV) (2)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV) (3)
- Course objectives
- Aim of this subject - deepen knowledge of information about particular sorts of healthy handicaps and possibility of education and acceptable motion activities in relation to individual handicaps.
- Syllabus
- *Speciální pedagogika - pojem, předmět, cíle, interdisciplinární vztahy, klasifikace oboru, terminologie. *Legislativa a integrace - pojem, terminologie, formy a možnosti integrace, kurikulární dokumenty, inkluze, individuální vzdělávací plán. *Diagnostika a pedagogicko-psychologický poradenský systém. *Tělesné postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, vzdělávání,DMO, LMD. *Mentální postižení- charakteristika, klasifikace dle WHO, etiologie, možnosti vzdělávání,Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. *Autismus - charakteristika, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Vhodná cvičení. *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti vzdělávání, protetika. * Narušená komunikační schopnost - charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, podpora. * Alternativní a augmentativní komunikace - charakteristika, jednotlivé systémy. * Specifické poruchy učení- charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, možnosti vzdělávání. * Poruchy chování - charakteristika, klasifikace, možnosti nápravy, zařízení. *Terapie ve speciálně pedagogické péči - canisterapie, hipoterapie.
- Literature
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie (Speech Therapy). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie (Education of Individual with Intellectual Disabilities). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 pp. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
- FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií (Education of Children and Pupils with Epilepsy Specification). In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem (Education of Pupils with Autism). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 309 - 328, 19 pp. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá vr formou semináře. Požadavky k ukončení - aktivní účast na seminářích, vypracování semninární práce na dané téma. Closing of subject - be active on seminars, make the seminar work of proposal topic.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on course enrolment limitations: v jedné seminární skupině max. 18 studentů
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2008/np004i