np004i Integrative Special Education

Faculty of Sports Studies
Spring 2008
Extent and Intensity
1/1. 0 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D. (lecturer), Mgr. Pavla Třeštíková (deputy)
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (seminar tutor), Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Timetable of Seminar Groups
np004i/p1: Wed 8:00–8:45 U212, D. Slavíková
np004i/s1: Wed 8:50–9:35 U212, D. Slavíková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Aim of this subject - deepen knowledge of information about particular sorts of healthy handicaps and possibility of education and acceptable motion activities in relation to individual handicaps.
Syllabus
  • *Speciální pedagogika - pojem, předmět, cíle, interdisciplinární vztahy, klasifikace oboru, terminologie. *Legislativa a integrace - pojem, terminologie, formy a možnosti integrace, kurikulární dokumenty, inkluze, individuální vzdělávací plán. *Diagnostika a pedagogicko-psychologický poradenský systém. *Tělesné postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, vzdělávání,DMO, LMD. *Mentální postižení- charakteristika, klasifikace dle WHO, etiologie, možnosti vzdělávání,Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. *Autismus - charakteristika, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Vhodná cvičení. *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti vzdělávání, protetika. * Narušená komunikační schopnost - charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, podpora. * Alternativní a augmentativní komunikace - charakteristika, jednotlivé systémy. * Specifické poruchy učení- charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, možnosti vzdělávání. * Poruchy chování - charakteristika, klasifikace, možnosti nápravy, zařízení. *Terapie ve speciálně pedagogické péči - canisterapie, hipoterapie.
Literature
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie (Speech Therapy). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
  • BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie (Education of Individual with Intellectual Disabilities). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 pp. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
  • FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií (Education of Children and Pupils with Epilepsy Specification). In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
  • OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem (Education of Pupils with Autism). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 309 - 328, 19 pp. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka probíhá vr formou semináře. Požadavky k ukončení - aktivní účast na seminářích, vypracování semninární práce na dané téma. Closing of subject - be active on seminars, make the seminar work of proposal topic.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: v jedné seminární skupině max. 18 studentů
The course is also listed under the following terms Autumn 2007, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2008/np004i