FSpS:p723 Applied Physical Education - Course Information
p723 Applied Physical Education
Faculty of Sports StudiesSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/8. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (lecturer)
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Contact Person: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. - Timetable of Seminar Groups
- p723/v_atv_s: Fri 13. 6. 16:30–17:50 malá těl. Vinařská, Fri 20. 6. 12:30–14:30 malá těl. Vinařská, Fri 27. 6. 10:30–12:30 malá těl. Vinařská, J. Kopřivová
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/25 - Course objectives
- Aim of this subject - have basic information about particular sorts of healthy handicaps and possibility of education and acceptable motion activities in relation to individual handicaps.
- Syllabus (in Czech)
- *Tělesnépostižení - charakteristika, klasifikace, vhodná cvičení a pohybové aktivity, možnosti seberealizace v oblasti sportu (setting voleyball, basketbal vozíčkářů, aaj.) *Mentální postižení- charakteristika, Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. Vhodná cvičení a pohybové hry, sport mentálně postižených(Boccia) *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, cvičení prostorové orientace, vhodná cvičení a pohybové hry na základě sluchového a taktilního vnímání, vhodné sporty (Showwdown, Goalball). * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, cíl a úloha TV a sportu, vhodná cvičení a pohybové hry na rozvoj taktilního a zrakového vnímání a prostorové orientace, vhodné sporty. * Specifické poruchy učení- charakteristika, možnosti nápravy a vzdělávání, vhodná cvičení a hry. * Poruchy chování - charakteristika, možnosti nápravy,vhodná cvičení a hry.
- Literature
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie (Speech Therapy). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie (Education of Individual with Intellectual Disabilities). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 pp. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
- FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií (Education of Children and Pupils with Epilepsy Specification). In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem (Education of Pupils with Autism). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 309 - 328, 19 pp. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá vždy v jarním semestru formou cvičení. Požadavky zápočtu je aktivní účast s průběžným plněním dílčích metodických výstupů. Taking active part in seminar and presentation of partial tasks
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2008/p723