FSpS:bp1188 Odborná praxe III - Informace o předmětu
bp1188 Odborná praxe III
Fakulta sportovních studiíjaro 2012
- Rozsah
- 4 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Jana Řezaninová, Ph.D.
Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- bp1242 - Fyzikální terapie IV
bp1298 - Aplikovaná fyzikální terapie IV
bp1191 - Základy diagnostiky a terapie poruch pohybového aparátu II
bp1169 - Balneologie
bp1184 - Fyzioterapie III
bp1187 - NeurologieII - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzioterapie (program FSpS, B-SZ) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je možnost aplikovat získané teoretické znalosti v praxi, seznámit studenty s prací fyzioterapeuta na odborných pracovištích. Předmět probíhá formou čtyřtýdenních stáží v rehabilitačních ústavech a v ústavech sociální péče pod dohledem vedoucího fyzioterapeuta. Student si vede záznamy o terapeutických postupech, které prováděl u jednotlivých diagnóz.
- Osnova
- 1.týden: •seznámení s jednotlivými pracovišti ústavu či sociálního zařízení; •seznámení se skladbou zaměstnanců a klientů v ústavu (počet, typy diagnóz, kapacita ústavu); •seznámení s možnostmi výchovy a vzdělání klientů; •podpora vzdělávání zaměstnanců; •možnosti terapeutického ovlivnění klientů (dílny – keramické, košíkářské, textilní aj., hipoterapie, animoterapie, ergoterapie); •seznámení s možnostmi pracoviště fyzioterapie (fyzikální terapie, přístrojové vybavení - Red Cord, polohovací pomůcky, ortotika a protetika, pomůcky pro lokomoci); •seznámení s různými typy terapie dle diagnózy – praktická ukázka od více fyzioterapeutů. 2.týden: •seznámení s klinickým obrazem nejčastěji se vyskytujících diagnóz – teoreticky (stručně terapeut, podrobně si student dohledá sám) i prakticky; •možnosti přesunů klientů – ukázka, spolupráce a dle obtížnosti situace i samostatný přístup studenta; •částečná či úplná dopomoc klientovi při přesunech a ADL spojených s fyzioterapií; •ukázka neurologického vyšetření klientů (ideálně Mgr. fyzioterapeut); •samostatné provedení neurologického vyšetření klienta studentem – nejdříve s dozorem, poté bez dozoru; •samostatné vedení skupinového cvičení - nejdříve s dozorem, poté bez dozoru. 3.+4.týden: •seznámení s postupy a koncepty využívanými na pracovišti při individuálně vedeném cvičení (Bobath koncept, Čápová, PNF, senzomotorická stimulace, vývojová ontogeneze v terapii, terapie v bazénu (Halliwickova metoda), SRT (synergická reflexní terapie))– praktická ukázka; •studentova úvaha nad stanovením krátkodobého a dlouhodobého cíle terapie; •nejdříve částečná spolupráce s fyzioterapeutem, postupně fyzioterapeut jako dozor při individuálním cvičení; •možnost spolupráce s více fyzioterapeuty (více různých přístupů) – pouze je-li možnost.
- Literatura
- KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, xxxi, 713. ISBN 9788072626571. info
- Výukové metody
- Odborná stáž.
- Metody hodnocení
- Předmět ukončen zápočtem,který bude udělen na základě prokázání schopností odborné práce s pacientem - vypracování 3 kazuistik pacientů
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2012/bp1188