bp960 Žonglování

Fakulta sportovních studií
jaro 2012
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bp960/s1: Po 13:45–14:45 E34/118 - pohybová tělocvična, D. Heiland Trávníková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23
Mateřské obory/plány
předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému sportovně-pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) ve své praxi pro cílovou skupinu se specifickými potřebami
-prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami
Osnova
  • - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
  • - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
  • - žonglování ve dvojici, ve skupině
  • - propojení žonglování s pohybem
  • - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
  • - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
Literatura
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení. In Health Education and Quality of Life II. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009, s. 345-350. ISBN 978-80-7394-180-2. URL info
Výukové metody
Praktický seminář
Metody hodnocení
Aktivní účast v hodinách.
Prezentace - výstup obsahující alespoň 3 žonglérské triky se třemi míčky. (Výstup je možné předvést jednotlivě či ve dvojicích, případně v menších skupinách. Kromě míčků mohou být využity i další žonglérské pomůcky. Doporučujeme vhodný hudební doprovod.)
Informace učitele
Pokud se student bez omluvy nedostaví na první dvě hodiny, bude vyřazen ze seminární skupiny, aby uvolnil místo studentům, kteří se zaregistrovali, avšak z kapacitních důvodů jim předmět nebyl zapsán. If students do not attent first two lessons, they will be automatically excluded from the seminar group in order to enable other registered students who were not allowed to enrol on the subject for capacity reasons to do so.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2012/bp960