nk2287 Team Building kurz

Fakulta sportovních studií
jaro 2013
Rozsah
kurz 4D. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Viktor Pruša (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Oddělení historie, filozofie, sociologie a psychologie sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Klíčovou determinantou kurzu teambuildingu je seznámit studenty se základními znalostmi z problematiky teambuildingu a rozšířit tyto poznatky o praktické přístupy k řešení konkrétních modelových situací, které musí řídící pracovník zvládat pomocí praktických intervencí. Díky implementaci aktuálních prostupů a metod lze efektivněji dosahovat vytyčených cílů řešením úkolů prostřednictvím týmové spolupráce.
Na konci tohoto předmětu student bude:
- umět řešit konkrétní situace při týmové spolupráci, odhalit krizi v týmu a umět vyhledat správnou pomoc pro revitalizaci práce v týmu
- znát prostředky supervize pro odhalování nedostatků v týmové spolupráci
- umět nastartovat práci víceoborových týmů (i projektových)
Osnova
  • 1. Výkonnost týmu, slib, závazek, realizace závazku
  • 2. Lekce teambuildingu, posouzení zpětné vazby, smlouva se školitelem
  • 3. Řešení konfliktu, obnova důvěry, podpora týmu, supervize, hodnotící feedback
  • 4. Vlastní návrhy na realizace řešení vybraných situací
Literatura
    povinná literatura
  • PAYNE, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
    doporučená literatura
  • ŘEZÁČ, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
  • BIRCH, P. (2005). Koučování. Brno: CO Booksa.s.
  • MOHAUPTOVÁ, E. (2005). Teambuilding. Praha: Portál.
Výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek a aktivní účasti na praktických výukových lekcích v terénu.
V rámci přednášek jsou vysvětlena základní témata dané problematiky a dále jsou realizovány konkrétní praktické příklady na kterých se studenti učí hodnotit situační proměnné a řeší konkrétní případy.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem, praktickým výstupem každého studenta a písemným testem.
Informace učitele
Místo konání: Rekreační zařízení odborové organizace Pedagogické fakulty MU, Březina u Poličky
Cena: 1 500,- Kč (v ceně kurzovné, ubytování a lůžkoviny)
Termín: podzimní období (bude upřesněno)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.