bp2217 Základy managementu a marketingu

Fakulta sportovních studií
jaro 2015
Rozsah
1/1. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
St 9:40–10:25 E34/203 - seminární místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp2217/1: St 13:50–14:35 E34/225 - seminární místnost, O. Racek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studen je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
Osnova
  • Pojmy managementu, klasické školy managementu. Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola. Prostředí managementu a jeho analýzy. Personální management - personální plánování, výběr, přijímání, rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků. Pojmy marketingu. Marketingový mix. Proces marketingového plánování.
Literatura
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. info
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 9788072611683. info
  • Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
  • VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999, 291 s. ISBN 80-85943-94-8. info
  • DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 9788071694229. info
  • KOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 192 s. ISBN 8071692069. info
  • MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. info
Výukové metody
Přednášky. Řešení případových studií. Prezentace a obhajoba seminární práce.
Metody hodnocení
Písemná zkouška – klasifikovaný zápočet.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.